Apistogramma agassizii "Tefe"

#1 - 3 februari 2010 17:13
Köpte idag ett par mycket vackra regnbågsciklider med tillnamnet Tefe, nå´n här som haft denna variant? Känsligare än "vanlig" regnbågsciklid?
#2 - 3 februari 2010 21:37
Jag har en hane med 3 honor, tycker inte den verkar känsligare. Dom går i ett 720 och har inte tynat bort än i vart fall...
#3 - 3 februari 2010 23:42
Jag har tyvärr bara en hane och en hona, dumt nog säljer den affären Apistogramma endast parvis.
#4 - 4 februari 2010 08:05
Kul Micke, inte så ofta man ser dessa till salu i Sverige:). Var hittade du dem?
#5 - 4 februari 2010 14:40
ansjo skrev:
Kul Micke, inte så ofta man ser dessa till salu i Sverige:). Var hittade du dem?

Ja, jag fastnade direkt för dem, en av de vackrare regnbågar jag sett, med sina svarta, grå, vita och blå färger. Köpte dem på Hercules i Göteborg. Brukar inte köpa Apistogramma där, eftersom de som sagt bara säljer dem parvis (ändå hade de ett kar fullt med cacatuoideshanar), men dessa var ju lite speciella.
#6 - 4 februari 2010 14:41
Vet du om de är Svenskodlade eller om han köpt från någon grossist.
Såg dessa snyggingar IRL för första gången i Tyskland förra året, och har varit ganska sugen på dem sedan dess....
#7 - 4 februari 2010 15:00
Nyfiken!! Finns någon bild att länka till?
#10 - 4 februari 2010 15:12
ansjo skrev:
Vet du om de är Svenskodlade eller om han köpt från någon grossist.

Såg dessa snyggingar IRL för första gången i Tyskland förra året, och har varit ganska sugen på dem sedan dess....

Nej, det vet jag tyvärr inte. Det skiljde rätt mycket i storlek mellan de minsta och största hanarna. Jag tog en av de större och snyggare, men kom på efteråt att jag kanske skulle ha tagit en mindre hane, som inte var fullt utvuxen.

Annons