Har ett problem. Har haft två agazizzi honor som dött nu. De överlever ett tag men sen har jag hittat dem döda. Hanen klarar sig jätte fint. Den senaste som dog nu såg jag hade en skada på sidan. Kan det vara hanen? Mina scalarer?
Det kan säkert vara hanen som stressar ihjäl dom ja.
Jag har haft 4 olika honor till min hane och dom har gått bort allihop. hade först 1+1, men när honan dog så köpte jag 3 nya till honom, men det gick inte mer än någon månad så var alla 3 döda.
Hanen däremot levde betydligt längre och han såg inte ut att fara illa av att vara ensam av sin art ihop med mina andra firrar.
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad har du för flöde i vattnet? Dessa fiskar gillar inte strömt vatten och får de kämpa hör o hålla sin revirplats förbrukas de snabbt. Har de yngel är det viktigt att man matar nära henne för hon lämnar inte barnaskaran för o käka vilket också gör att det tar för mycket på henne.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vidare behöver man flera honor, är de för få eller det finns för lite gömställen kan hannen köra slut på dem.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Krukor eller håligheter där hannen inte kommer in är då ett måste.[/SIZE][/FONT]
Hmm vattnet är inte jätte strömt men visst är där rörelse. Har haft dem en och en men de har haft massa kokosnötsskal att gömma sig i. Jag tror det sista blev sisådär med maten men den andra var alltid rund och fin om magen.
Hmm vattnet är inte jätte strömt men visst är där rörelse. Har haft dem en och en men de har haft massa kokosnötsskal att gömma sig i. Jag tror det sista blev sisådär med maten men den andra var alltid rund och fin om magen.
Min hane har dött, så jag har en ensam hona. De har lekt ett par gånger och hon har lagt rom också.
Hon är rätt tuff! Kanske behövs till din hane, eller?
Hon bor i Åhus.