Apistogramma borellii, könsbestämma...

#1 - 9 november 2010 21:03
Var idag i hornbach för att hämta upp tre borelli men försäljaren var lite osäker på könen då jag bad om två honor och en hane av apistogramma borelli.

Här är en film som jag tycker liknar två hanar som gnabbar, vad tycker ni?

" target="_blank">

Den tredje fisken som inte är med på filmen är mindre och lite skyggare och har även lite fler svarta fläckar/ränder längs med kroppen dock svaga men de syns.

Om det är två hanar och en hona kan jag då begära att få en utbytt mot en hona? Eller är butikerna rädda för sjukdommar etc?

Mvh Victor
#2 - 9 november 2010 22:20
Får nog ta och ringa Hornbach imorgon, det jobbiga är ju att man inte har bil och får cykla men det löser sig nog ;-)
#3 - 9 november 2010 23:06
Ingen som har ett litet expert utlåtande? Här är en bild på den jag misstänker är honan..

http://img839.imageshack.us/f/dsc0544h.jpg/
#4 - 10 november 2010 22:50
Cyklade tillbaka med ciklider i cykelkorgen idag och lämnade tillbaka en av de jag misstänker var hane, bytte även ut den andra mot en annan som såg ännu mer ut som en hane. Väl hemma igen så började den nya hanen gruffa med den såkallade honan :-( plus att de på Hornbach trodde att det bara var hanar de hade fått i sändningen. Så jag skulle hålla ett öga och så skulle de beställa ett gäng honor.
#5 - 11 november 2010 18:49
Den på bilden ser ut som en hona, tror jag iaf=)
#7 - 11 november 2010 22:08
Tackar, är 99% säker att det var tre hannar jag fick. Så i helgen åker en till tillbaka, sedan får de allt ta och beställa hem bara honor..
#8 - 11 november 2010 22:08
Tråden kan låsas...

Annons