[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hej![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Första inlägget i forumet för mig. Jag har försökt att söka i forumet men inte hittat något svar.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har en Honsloi hane som är slö, färglös, äter inte samt simmar i cirklar på botten. För det mesta så håller han sig undan bakom rötter och blad. Honan däremot är pigg och färgrann. Övriga fiskar i karet är pigga och krya och visar inga tecken på sjukdom. Karet har varit igång ca 10 månader och är på 180liter. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hanen är relativt ny i karet, ca 8 dagar. Honan har varit i några månader, och den förra hanen dog för ca en och en halv månad sedan. Jag är rädd att även denna hane går samma öde till mötes.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad kan det vara för fel? [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vad kan man göra i förebyggande syfte? Jag har hällt i ektozon salt men vågar inte vräka på med salt pga att jag har pansarmalar i karet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Någon som har haft liknande problem?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Är Apistogramma hanar speciellt känsliga? Eller är han bara skygg?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]/Andreas[/SIZE][/FONT]