[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Min Apistogramma viejita mår inte bra, hanen är blek och simmar med nosen nedåt. Honan dog idag eller igår. Hon var inte uppsvälld när jag plockade upp henne, det jag kunde se var en svart fläck under buken, vet ej om detta vare den normala teckningen eller tecken på sjukdom.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Akvariet är på 54 liter, har ett Serafill 389 innerfilter. (Följde med akvariet). Uppstart Oktober/November 2009. Innehåller 10 Glödbandstetror, ([/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana]Hemigrammus[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana] erythrozonus) [FONT=Arial][COLOR=blue]och ett par[/COLOR][/FONT] [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Apistogramma viejita (nu endast en sjuk hane).[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Tetrorna mår bra inga tecken på sjukdom äter och simmar normalt. Inredning växter Java mossa, två anubias, flytväxter och några längre växter. Tre mindre grenar, typ mangrove rot (tror inte det säljs mangrove rot i akvariebutikerna) två grottor, sten och lera. Har inte bytt ut någon inredning eller fiskar de senaste månaderna. Byter vatten en gång i veckan, ca 5 liter senast för tre dagar sedan. Mätte nitriten idag med droptest, i princip noll. Temperatur ca 26 grader.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Matar med flingfoder ungefär var annan dag, fryst foder ungefär var tionde dag, (mysis, daflier)[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Apistogrammorna var väldigt skygga i förrgår, såg inte till dem. Igår såg jag hanen som var blek och slö. Idag så simmar han som sagt upp och ned, honan hittade jag i anubisen död. Men ej uppsvälld, så jag antar att hon inte kan ha varit död så länge.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Har lagt i salt i vattnet idag. [/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Någon som vet vad det kan vara och vad man kan göra för att undvika eller bota åkomman?[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue]/Andreas[/COLOR]