Ja Jag beställde denna ramp från led sale och fick hem den idag!
Fy fan vad jag känner mig nöjd:d
Den har en kontroller så att jag kan bestämma hur starkt jag vill att den ska lysa (vilket jag uppskattar oerhört mycket då jag vill ha en dovare känsla i mina akvarier) och du kan ställa in den om du vill så att den ändrar ljusstyrkan 3 ggr (tex svagt 10-14 och starkare 14-18 och sen stänga av helt till natten som jag valt till 23.00) [COLOR=#FF0000]Vid tändning och släckning av rampen som du ställt in med kontrollen så startar den med gryningseffekt och vid släckning en solnegång![/COLOR] Vid alla övergångar mellan de olika ljusstyrkor du kan programmera under dagen så ändrar rampen sakta ljusstyrkan till det nya valda effektläget. Jag betalde 1047:- totalt föe den mindre varianten som är 60cm. Den är justerbar från 60-85cm och fästet är så jäkla bra utformat så det funkar att placera den på vilket akvarium som helst även om det finns glaslister på insidan av akvariet och täckglas (vilket inte funkade med min gamla glo-ramp)! För inte så många år sedan fick man betala många tusen om man ville ha sunrise-effekt på sin lysramp så för mig är det julafton nu[:-15] Ska lägga till lite klipp på den sen i kväll;)