Aquasafe

#1 - 28 november 2010 18:14
Hur många här inne använder Aquasafe?
#2 - 28 november 2010 19:01
Jag köpte en flaska när jag märkte att mitt kranvatten luktade klor vid ett vattenbyte... men sedan dess har det inte luktat klor igen ^^ Men blev rekommenderat det här inne på forumet :)
#3 - 28 november 2010 19:09
Köpte PVP (huvudingrediensen) 2004 och använde den några ggr då - aldrig senare. Jag gör 100% vattenbyten dagligen men vattnet har då stått över natten och med salttillsats runt 1 promille för mina nothos skull.
#4 - 28 november 2010 19:09
Aldrig använt vattenberedningsmedel, och har aldrig behövt. Ser man att fiskarna beter sig konstigt i samband med vattenbyte så kan det vara en idé att använda aquasafe.
#5 - 29 november 2010 09:24
Vi har kopparrör i huset, så vi använder det vid varje vattenbyte i de kar där vi har snäckor eller räkor.
#6 - 29 november 2010 12:16
Använder inte heller AquaSafe längre (eller Aquatan som det heter numera). Har helt gått över till EasyLife´s filtermedium. Denna "kemikalie" fixar det som aquasafe gör å har dessutom en massa andra bra funktioner utöver att ta bort klor å tungmetaller. Öht så är easylifes produkter kanon, det är ett bra märke med hög kvalite på produkterna, säljs i alla butiker som säljer akvariefisk och fler å fler akvarister går över till detta från att ha använt andra produkter. Däremot kan aquasafe eller andra antistressmedel va användbara för zoohandlarna, vissa zoohandlare har i en skvätt antistressmedel i fiskpåsarna innan de knyter påsarna så att fisken skall hålla sig så "lugn" som möjligt innan man får hem dem å släpper i dem i akvariet.
#7 - 29 november 2010 12:29
Jag har kört med Tetra Aquasafe sen köpte jag en flaska Easylife FFM som jag använder nu å har köpt en flaska Nutrafin Aqua Plus som var billigast per liter behandlat vatten av de tre iaf som jag fick tag på. Vet inte vilka som är bäst av dem, men jag kör med vattenbehandligsmedel iaf då jag kör i ljummet vatten direkt från duschen.
#8 - 1 februari 2011 18:53
Hur är det med easylife's filtermedium till räkor och snäckor (körsbär och asolene spixi)?
#9 - 2 februari 2011 16:47
Använder aldrig vattenberedningsmedel vid delvattenbyte och har inte märkt några negativa konsekvenser. Har kommunalt Gbg vatten.
#10 - 2 februari 2011 17:14
Rooster skrev:
Använder inte heller AquaSafe längre (eller Aquatan som det heter numera).

Men det är väl olika tillverkare? Tetras och Seras.
Har kommit på att använt Aquasafe 2ggr

Annons