Aquatic Nature Cocoon 3 i Göteborg?

#1 - 16 oktober 2006 20:26
Funderar på att ha ett akvarium stående på skrivbordet på jobbet och jag har fått upp ögonen för Aquatic Nature Cocoon 3 (http://www.aquatic-nature.be/english/details/aqcocoon.htm).

Det är ett litet akvarium som är 30x30x35 och ser snyggt ut på de bilder jag har sett, men bilder säger inte allt. Det jag undrar är om någon vet om det finns någon affär i Göteborg med omnejd som säljer dessa akvarium och har ett inne? Eller kanske ännu bättre, att det finns någon som har ett sådant akvarium igång och låter mig komma och titta på det?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 16 oktober 2006 20:31
Grossisten Simontorp saluför dem i Sverige (fanns på deras hemsida) och de säljer till rätt många affärer i Göteborg så de borde inte vara så svåra att få tag i här
#3 - 16 oktober 2006 20:53
jag har sett cocoon "in action" så att säga och det var väldigt snyggt (hänger väl en del på inredningen också) det jag kanske inta var överförtjust i var väl skrivbordslampan till belysning... kostade dryga tusenlappen iallafall!
#4 - 17 oktober 2006 08:12
åheim skrev:
jag har sett cocoon "in action" så att säga och det var väldigt snyggt (hänger väl en del på inredningen också) det jag kanske inta var överförtjust i var väl skrivbordslampan till belysning... kostade dryga tusenlappen iallafall!

Jo, med rätt inredning så blir nog vilket akvarium som helst snyggt. Det är just priset som gör att jag gärna vill se det innan jag bestämer mig.
#5 - 23 augusti 2007 19:17
Köpte mig ett Cocoon 3, som du talar om, för ca en vecka sedan. Fick tag på den på djurmagasinet för en reducerad penning på 695:-. Nu är jag mitt i en flytt, men när jag kommit på plats så ska jag starta upp det! Ska bli kul! ^^,
#6 - 24 augusti 2007 16:31
Zoo Kompaniet och Zoomässan har. Zoomässan säljer 3an för 970kr, tror att Zoo Kompaniet är billigare!
Vet någon vad en extra lampa till karet kostar? (lös)
Jag funderar iaf på att köpa Interpet kompatlysrör T5 och bygga egen ramp av metall och hänga upp ovanför karet. Snyggt tycker jag! Har också siktat in mig på Cocoon 3 :)
#7 - 24 augusti 2007 16:40
Vi har ett Cocoon 3 stående på bardisken, sjukt snyggt :)

//C

Annons