är dessa duktiga klättrare?

#1 - 20 januari 2009 16:38
helloj.

jag har en flajback på typ 40 liter som jag hade tänkt ha räkor i, med filter men jag skippar doppvärmaren eftersom jag har varmt i mitt rum. men det jag oroar mig för är att om de är duktiga på typ att krypa upp för sladdar?

de räkor jag mest tänkt på är körsbärs- och amonoräkor. Är de duktiga på att klättra eller de struntar gärna i det?

jag kommer att att ha massor med växter + att jag kommer att göda växterna.

MVH Macke_fisk
#2 - 20 januari 2009 17:03
Körsbärsräkor är ungefär som fiskar när det gäller att klättre:) Amano vet jag inte.. Mina klättrade inte ut, trots att jag inte hade något täckglas. iaf..

En flajback med räkor o växter vill jag med ha!!!! :D
#3 - 20 januari 2009 17:08
sting skrev:
Körsbärsräkor är ungefär som fiskar när det gäller att klättre:) Amano vet jag inte.. Mina klättrade inte ut, trots att jag inte hade något täckglas. iaf..

En flajback med räkor o växter vill jag med ha!!!! :D

skitbra att jag vet det nu :). känner mig mycket säkrare:). hehe, åk bara till närmaste ikea så hittar du nog flajbackar där :D, köpte min för ett bra tagsen men kommer inte ihåg hur mycket de kostade.

hur många körsbärsräkor och amonoräkor kan jag ha? tänkte mig tillexempel 6 st amono för algerna och typ 5-10 stycken körsbärsräkor. Blir det bra tro?
#4 - 20 januari 2009 17:19
Jag haar faktiskt en flasjback ;) Använd till sebrafisksodling senast..:p men men. Det är platsen jag inte har.. någon gång snart kanske..:)

Jag vet inte riktigt 5 amano 10 körsbär o 20 posthorn skulle väl vara okej o börja med? Även att jag tycker att körsbärsräkor är roligare/effektivare i större grupper
#5 - 20 januari 2009 17:30
sting skrev:
Jag haar faktiskt en flasjback ;) Använd till sebrafisksodling senast..:p men men. Det är platsen jag inte har.. någon gång snart kanske..:)

Jag vet inte riktigt 5 amano 10 körsbär o 20 posthorn skulle väl vara okej o börja med? Även att jag tycker att körsbärsräkor är roligare/effektivare i större grupper

nä tack, inga snäckor! :p, gillar inte dem fast de gör nytta. okej, då får jag utöka körsbären till typ 15-20 istället:). men blir inte det mycket i den lilla backen med alla de körsbären :P
#6 - 21 januari 2009 18:50
macke_fisk skrev:
nä tack, inga snäckor! :p, gillar inte dem fast de gör nytta. okej, då får jag utöka körsbären till typ 15-20 istället:). men blir inte det mycket i den lilla backen med alla de körsbären :P

Neh du får nog ha 100 körsbär eller nått innan det ser fullt ut
#7 - 21 januari 2009 18:56
sting skrev:
Neh du får nog ha 100 körsbär eller nått innan det ser fullt ut

wooowww, det var rätt många :p

Annons