Är det bara så för mig??

#1 - 1 september 2007 20:03
Hur många gånger har ni haft nån sorts bild i huvudet om hur det skulle se ut ifall du hade detta och detta i dit akvarium, köpt in allt och sett att det inte blev som du trodde det skulle bli? Det har hänt mig 2 gånger nu och det är OERHÖRT frustrerande, man har köpt in massa och sen blir det inte som man vill och man vet inte vad man ska göra med allt man köpt... Någon som gått igenom detta och har tips på vad jag kan göra? Vill börja om från början, vad kan jag göra =\
#2 - 1 september 2007 22:42
Sluta planera och använd sedan " Man tager vad man haver"-filosofin a la Cajsa Warg. Använd lite kaos istället för att planera, ofta blir det rätt trevligt då. :)
#3 - 1 september 2007 22:57
Jens A. skrev:
Sluta planera och använd sedan " Man tager vad man haver"-filosofin a la Cajsa Warg. Använd lite kaos istället för att planera, ofta blir det rätt trevligt då. :)

Jag kan faktist tänka mig att det skulle funka, ser ibland vissa akvarium med mycket simpla "designer" och ändå ser de jättefint ut... Men ifall jag skulle använda lite kaos så skulle det tyvärr sluta som MYCKET kaos ^^
#4 - 1 september 2007 23:00
i mitt malawi kar ville jag ha mycket sten längst mitten i karet, nu har jag sten lite överallt å är ändå nöjd. Så jag tror inte man ska hänga upp sig så mycket på det, utan göra det bästa utav situationen
#5 - 1 september 2007 23:13
fredd skrev:
i mitt malawi kar ville jag ha mycket sten längst mitten i karet, nu har jag sten lite överallt å är ändå nöjd. Så jag tror inte man ska hänga upp sig så mycket på det, utan göra det bästa utav situationen

mm men vad kan man göra ifall man har massa dekorationer eller nått och kanske vill ändra tema eller dom inte passar in i det man vill ha?
#6 - 1 september 2007 23:46
mm men vad kan man göra ifall man har massa dekorationer eller nått och kanske vill ändra tema eller dom inte passar in i det man vill ha?

Spara det i en garderob och vänta tills du hittar någonstans att ha det, eller sälj det på auktion härinne?
#7 - 2 september 2007 07:45
jag planerade upp mitt malawikar fint, hög sand bak, låg sand fram, massor med stengrottor längst med hela baksidan av akvariet, fiskarna gräver upp all sanden och läger den i framkant nu, grottorna rasar, det bildas nya, det ser rätt snyggt ut med ett oorganiserat kaos i karet, men ändå lite surt att all sand sluttar bakåt nu och inte framåt.... men det är inte så mycket att göra åt det :)
#8 - 2 september 2007 09:44
Hur många gånger har ni haft nån sorts bild i huvudet om hur det skulle se ut ifall du hade detta och detta i dit akvarium, köpt in allt och sett att det inte blev som du trodde det skulle bli? Det har hänt mig 2 gånger nu och det är OERHÖRT frustrerande, man har köpt in massa och sen blir det inte som man vill och man vet inte vad man ska göra med allt man köpt... Någon som gått igenom detta och har tips på vad jag kan göra? Vill börja om från början, vad kan jag göra =\

- Personligen fördrar jag improvisation före organisation. Tycker att de akvarium som planeras för mycket i detalj tenderar till att se "teknokratiska" ut. Med improvisation öppnas möjligheten till ett ständigt sökande efter det onåbara :) Vem vill ha ett perfekt akvarium? Inte jag i alla fall. Jag vill ständigt kunna göra små förändringar som på sikt skall leda till mitt akvariums fulländande.

.....lycka till!
#9 - 8 september 2007 21:18
Jag får alltid en bild på saker o ting när jag kollar på dom, Har ni setts Scrubs ;)?
Tycker att mitt tänkande är likt som dom på serien hehe, precis så blir det för mig (En liten film i hjärnan) sedan så väcker jag mig själv till denna värld igen ^^' .
#10 - 8 september 2007 21:31
Bli guldmedlem och lägg ut några bilder:D Sen kan du bli inspirerad av andras kommentarer och idéer som du kan förverkliga på ditt personliga sätt. Då kanske du slipper göra om en del misstag som andra redan har gjort:)
#11 - 9 september 2007 07:43

Det enkla är oftast det vackra. Rensa litet bland dina saker/inredningar. Det gjorde jag - och fick ett, i mitt tycke, snyggare akvarium. Har en del överbliven inredning i en låda... och där gör det ju ingen skada!
:)Utgå ifrån vad du har för fisk och för bottenmaterial (botten är jobbigt att byta).Lycka till!
#12 - 9 september 2007 08:42
Jag tycker mans ka köra på att antingen ha skitmycket inreding, eller hålla det till ett smakfullt minimum. Jag har enbart kolsten i mitt akvarium, och det är redan ganska fullt, men hittar jag snygga och billiga kolstenar så köper jag fler och slänger i. Eftersom de är likadana allihop blir det alldrig plottrigt, även om ajg skulle fylla hela karet med dem, fiskarna klagar knappast, de gillar grottorna.

Annons