Är det ett måste?

#1 - 31 augusti 2011 20:51
Jag tycker att det är lite synd att man inte kan få tag på all information på denna sida utan att betala för att kunne se mer information om fiskar som denna sida.
Jag tycker att hemsidan är bra men som sagt vissa bilder som man vill titta på måste man betala :( .
Inge illa menat alla till er som har hand om denna sida.

MvH
Stefan
#2 - 1 september 2011 06:02
StefanB skrev:
Jag tycker att det är lite synd att man inte kan få tag på all information på denna sida utan att betala för att kunne se mer information om fiskar som denna sida.

Jag tycker att hemsidan är bra men som sagt vissa bilder som man vill titta på måste man betala :( .

Inge illa menat alla till er som har hand om denna sida.

MvH

Stefan

Men då det drar in pengar till att fortsätta utveckla sidan osv så finns det ju ett gott syfte. Och de vanlia arterna osv kommer man ju åt. Och det är inte direkt jättemycket pengar det handlar om så ifall du verkligen vill se stora bilder osv så skaffa det ;) Jag känner att jag vill vänta tills jag verklien känner att jag kommer stanna länge på forumet, för har inte haft något behov av det än. Men börjar känna det mer och mer nu :p
#3 - 1 september 2011 06:19
250:- för ett år är inte så mycket tycker jag.
#4 - 1 september 2011 06:22
Jag förstår inte resonemanget från trådskaparen.

Företaget bakom Zoopet kan inte göra detta arbete ideellt. Licensen för vBulletin kostar pengar, webbplatsen kostar pengar, lön kostar pengar, massor med priser till diverse tävlingar delas ut - även det kostar pengar. Osv osv...

Har man ett genuint intresse, så betalar man nog gärna för de tjänster och det mervärde ett medlemskap ger.

Vill man finna artbeskrivningar och bilder gratis, så finns de på andra webbplatser.
#5 - 1 september 2011 17:09
250 kr är inte mycket för eett år och jag stödjer mer än gärna denna hemsida för att det är en mycket bra informationskälla föralla akvarister. Typ:p
#6 - 1 september 2011 17:11
Och det bästa är att det kostar inte 250:-, utan 225:-:D!
#7 - 1 september 2011 17:16
Detta måste vara ett troll, eller?
#8 - 1 september 2011 17:18
MrLogic skrev:
Detta måste vara ett troll, eller?
Varför? Dessa frågorna kommer upp minst en gång om året, och nog tycker jag de är berättigade om man inte vet hur det funkar:)...
#9 - 1 september 2011 18:14
Jo det är klart, de flesta forum är ideella, inte alla som har koll på att Zoopet drivs av ett företag :/
#10 - 1 september 2011 18:20
Det är ju bara att starta ett eget forum om man inte tycker detta är bra. Personligen har Zoopet hjälpt mig som newbee jättemycket, så de 225 kr har jag haft igen i goda råd och glädje flera ggr om.
#11 - 1 september 2011 19:16
18,75 betalar jag gärna i månaden för råd, inspiration och allmänt skitsnack :)
#12 - 1 september 2011 19:23
tycker att zoopet är den bästa sidan för akvarister, massa info, mycket bilder, många väldigt kunniga personer och ett underbart forum där vi alla kan dela med oss av våra kar och ge/få den info vi behöver för att hålla fisk m.m i ett kar som passar den och allt detta tycker jag är värt 225kr/år
angående arbetsbeskrivningarna så är det ju ganska bra att de vanliga sorterna visas för alla och att de lite mer avancerade inte, har du ett genuint intresse för de fiskarna så är dom pengarna inget :)
#13 - 1 september 2011 19:29
Det går ju att vända på frågan också!

Varför betalar vi veteraner medlemsavgiften varje år?

Vi som mest svarar på frågor och inte får så många svar!

Kan det bero på att vi träffar likasinnade och hjälper den hobby vi tycker om att utvecklas, möjligen...

För en sak är säker, inte gör vi Kjell rik, men så länge vi och alla andra betalande medlemmar hänger kvar så gör han det.

Slutar vi betala så packar han ihop och går i välbehövlig pension.
#14 - 1 september 2011 19:49
På nätet skall allting vara gratis;)
Man får även passa sig så man svarar fort nog annars kan man få skäll av vissa, som om man skulle ha det som fast jobb o svara på deras frågor;)

Kort sagt så kommer det alltid att finnas Tomtar&Troll, det är bara att lära sig o leva med det...

//NiXoN

Annons