Rom är det iaf, det tar ju ca 2 till 3 dagar innan de kläcks och ytterliggare 4 -5 dagar innan de blir frisimmande, sen är det svårt att säga om alla yngel överlever om rommen är tex vita så är de med största sannolikhet inte befruktade.
Berätta gärna mer om hur ditt kar ser ut och vilka andra fiskar du har, för att paletterna kan bli rätt aggressiva av sig när de ska skydda sina yngel.
Några tips till nästa gång innan du får yngel är att införskaffa en grotta till dem och försök att minimera deras revir ( om du har dem i ett sällskaps avarium) med hjälp av växter och placering av grottan.
Okej upptcäkte rommen för ca 3 dagar sedan, då det borde vara dags alldeles strax då =) Jag har ett 120 L kar med neontetror , en ancius mal , 3 praktbotior, 2 ottosar malar tror det är det iaf, och 2 segelfens mollysar men dom är inte fullvuxna och 5 tetror har glömt vad dom heter :P
jag har två rötter som ligger på varandra som bildar lite naturliga gömställen plus att det är en stor urhokning i en av dem men där brukar botiorna och malen vara. sen har jag en mindre kruka men där är det ingen som vill vara. har väldigt mycket växter också..