Är diskusar lite bänga eller ??

#1 - 26 januari 2005 16:20
Förlåt rubriken men jag stod och tittade på min största idag idag när jag matade, han brukar snällt ställa sig under de andra och vänta på att maten kommer ner till honom då hände det !

Inget synligt störde den men ändå så simmade han med fullkraft rätt ner i gruset i ett hörn ! Trodde nästan han skulle komma ut och se !

Sen stod han helt still och så nästan chockad ut en stund för att helt plötsligt simma iväg till de andra för att äta...

Och frågan lyder naturligtvis, vad i hela friden går det åt dom när de gör så?

Det händer ibland att dom kliar sig genom att snärta till emot nån växt eller så men det här såg nästan ut som harakiri :(
#2 - 26 januari 2005 19:26
När något är fel har jag märkt att fiskarna kan bli extremt lättskrämsda och agera konstigt överhuvudtaget. Jag brukar alltid göra ett extra vattenbyte då jag upptäcker konstigt beteende hos mina fiskar. Det brukar synas direkt på fiskarna om något är fel. Jag glömde även en gång att stoppa i värmaren efter ett vattenbyte. Fiskarna blev direkt mer lättskrämda och åt inte lika intensivt. Kolla om det kan vara något med vattenvärdena som spökar, annars var det nog bara en tillfällig sinnesförvirring hos din diskus :)
#3 - 9 februari 2005 19:32
vad gör dem

Min diskus rycker till stup ikvarten och simmar rakt inn i rutan med ett duns.
man unrar ju verför??
#4 - 9 februari 2005 19:38
Jag tror mig veta att mina betedde sig konstigt pga en temperatursänkning till 28,5 grader som jag gjorde strax innan. Två st gjorde flera dumheter innan jag höjde igen och nu är allt lugnt som vanligt...

Mysko firrar diskus...
#5 - 10 februari 2005 18:14
mina är lite så där med.. jag kan springa vid akvariet utan att dem blir rädd men när jag matar ock tittar lite så brukar dem simma till min rot sen kommer dem tillbaka och äter :P

Annons