Är du godisnarkoman och vill sluta??

#1 - 30 augusti 2007 08:01
Jag är mörk choklad narkoman, vad är ni?? Och är ni fortfarande det efter att läst detta?? :D

http://e-health.msn.se/kost/Innehaller_ditt_godis_loss_och_slaktrester__5633.html

//Camilla
#2 - 30 augusti 2007 08:27
mmmmm... vingummin! När som helst, hur som helst, gärna ofta och mycket!

Ja, det innehåller socker, animaliskt gelatin och cochenille-rött men attans så goda de är. Jag äter mycket hellre det än alla syntetiska azofärger och sockerersättningar som (också) finns....
#3 - 30 augusti 2007 09:16
Usch...

Det där ville jag inte läsa :D Kan man inte radera läsintryck från den interna hårddisken.. :D :D
Ja, ja, lite skit rensar magen säger de...

Äter faktiskt inte så mycket godis sedan en väninnas dotter fick diabetes och hon lärde mig att man kan få diabetes 2 om man godisfrossar... Eller det var min tolkning, att det gör inte saken bättre om man vräker i sig godis... Chokladperiodare en gång i månaden bara, mörk cholkad så klart :D
#4 - 30 augusti 2007 09:19
Tyvärr detta biter inte på mig..:(

Att sluta snusa var enkelt, men att sluta äta socker..
Fy fan säger jag! Den abstinensen ska man inte prata om...
#5 - 30 augusti 2007 09:46
Usch o tvi vale....nu ska jag deffinitivt sluta med godis ;)

Har man sagt det förr eller ??

Får se hur det går men en del saker måste jag bara ha i godisväg.

Saltlakrits t.ex.......är ju sjukt gott ibland och visst vingummi är inte fel heller nån gång ibland, sen toblerone aaaaah...den ljusa varianten mmm så gott !
#6 - 30 augusti 2007 09:54
Jag är (föregående inlägg till trots) mer en periodare på godisfronten, men när det är tid för det så frossar jag. Min teknik för att ta mig igenom föga inspirerande tentaplugg var: ½ kg godis(minst), 1 flaska vatten och läsa som en tok i några dagar. Korvstoppningsplugg. Inte riktigt att rekommendera men mycket godis blev det.

Jag har fortfarande lättare att koncentrera mig på tråkiga saker om jag är sockerhög :D
#7 - 30 augusti 2007 10:53
Jenny054 skrev:
Tyvärr detta biter inte på mig..:(

Att sluta snusa var enkelt, men att sluta äta socker..

Fy fan säger jag! Den abstinensen ska man inte prata om...

Hahaha!! Jo, att sluta röka var inga problem för mig för några år sedan, men det där sötbehovet.. eller choklad behovet kasnke jag skall säga är så SVÅRT!!! Det med gelatinet har jag vetat i flera år och om lusar i färgämnen. Tänkte det kunde vara intressant och se hur andras reaktioner är. :p
//Camilla
#8 - 30 augusti 2007 13:22
Äter inte så mycket godis själv men :P
Skiter i om det innehåller löss eller grissvål när jag väl äter det. Varför skulle det vara äckligt? Är glad att i alla fall den biten inte är syntetisk.

Mums för krossade löss!
#9 - 30 augusti 2007 13:46
Jag blev sugen på Ahlgrens bilar av att läsa det där. Men jag är kanske lite störd. Tänkte också på att lus-färg ändå låter rätt naturligt.
#10 - 30 augusti 2007 15:07
höhöh här vare bara svaga människor:P
kan ni inte bestäma över er själva:O hahah jag säger bara "nej,.. and hold it";) pröva det ni...
#11 - 30 augusti 2007 15:10
Julle* skrev:

kan ni inte bestäma över er själva:O hahah jag säger bara "nej,.. and hold it";) pröva det ni...

har du inte hört att man kan vara olika benägen till att bli beroende av saker, alltså beroende på sina gener :)
#12 - 30 augusti 2007 15:19
Julle* skrev:

Jag är säker på att du är svag för något... :p Alla har vi våra brister. ;)
//Camilla
#13 - 30 augusti 2007 15:40
ooja jag e svag för mycket:P jag siktade mer på mat o sont typ, skit som öl, tobak o allt annat mög det fins:)
#14 - 30 augusti 2007 15:43
Mmm, godis...
Jag struntar i vad det innehåller så länge slutprodukten smakar bra...
#15 - 30 augusti 2007 15:47
Det var inte så farligt så länge man inte blir dålig.Jag äter skinka och alla vet ju vad den sitter;)

Thomas

Annons