Startade upp ett kar i början av juni. Hade först ett par fjärilar, hannen fick sen vita luddiga sår - ett på ryggfenan och ett över ena gälen. Karantänades och körde eSHa 2000 men det funkade inte. Köpte sedan ytterligare en fjärilshanne till honan. Ser när jag släpper ner honom att han har ett sår men tror att han fått det vid infångandet eftersom jag kollade så noga i karet där de gick. Han är pigg och visar inga tecken på sjukdom men såret vill inte läka. Eftersom jag haft problem med parasiter (fiskar som kliat sig) och jag blir rekommenderad kör jag eSHa 2000 i karet. Tycker hannen blir lite bättre på nätterna men inte på dagen, som att någon biter upp såret igen. Ser en ljusare fläck på fjärilshonans "nos". Karantänar dem båda och kör ektozon och eSHa, idag andra dagen. Evnentuellt en liten förbättring på hannen, honans fläck ser sämre ut. Älskar fjärilar och har haft många tidigare men nu känner jag lite att jag ger upp. Har jag haft otur eller är fjärilar väldigt känsliga för sårsjukdomar? Har läst att många anser dem känsliga men inte vilka symptom de uppvisar.