Här kan ni se hur "manliga" ni är ;)
http://www.environstudios.com/quiz/manlighet.php
[SIZE=20][SIZE=20][SIZE=2]Din poäng: [COLOR=#9e0b0e]81[/COLOR][/SIZE] [/SIZE]
[SIZE=1]Du är inte en man, men du är inte heller en pojke. Du befinner dig i gråzonen som kallas för 'kille'. [/SIZE]
[SIZE=1]Du gillar partydrinkar och har enbart fjun på kroppen.[/SIZE]
[/SIZE]
sockerconny skrev:Ptja, jag ställer upp på att bli kallad "kille". "Fjun på kroppen"...nja, förmodligen ligger ordet "behåring" närmare tillhands! ;)
ot: Fråga 11 var lättast!! :D
sockerconny skrev:Ptja, jag ställer upp på att bli kallad "kille". "Fjun på kroppen"...nja, förmodligen ligger ordet "behåring" närmare tillhands! ;)
ot: Fråga 11 var lättast!! :D
Tors hammare skrev:Hmm 188 är undrar hur jag skall tolka det positivt eller negativt ? ;)
Richard.R skrev:206 poäng
Piscator skrev:Att alltid vilja ha mest poäng är manligt.. :D
sockerconny skrev:Min personliga tolkning: Alla som har ett resutat över 90-100: You f-ing liars!...eller så är ni bara såååå manliga!!! ;)
sockerconny skrev:Min personliga tolkning: Alla som har ett resutat över 90-100: You f-ing liars!...eller så är ni bara såååå manliga!!! ;)
GasseG skrev:201 poäng fast jag inte gillar fotboll....alls!?:confused:
Fråga 11 var som sagt helt klart lättast.
Men allvarligt! Finns det killar som vaxar benen?
Jag äger en rosa skjorta som jag är stolt över *hehe*!
Finns det de som brukar hålla på med rap-tävlingar?
Finns det någon av det manliga könet här som gillar att shoppa?
Vad gjorde ni för fel som fick sådär runt 80 poäng förutom att ni inte är håriga?
PS: Curling är fan ingen sport!
Piscator skrev:Smurfmats: Bra poäng för en kille som bara är 24 och har en dialekt där man använder det fjolliga ordet "skärp" istället för det manliga "bälte". När du är 45 år som jag har du förmodligen börjat att sova på golvet bara för att det är lagom mjukt tack vare allt hår på ryggen, nära ölbacken och dessutom är det nära till fjärrkontrollerna om man tappar dem i golvet. Ett nytt test då kommer att ge över 400 poäng - grattis! :D:D
Tors hammare skrev:Ja det är just det jag uppfattar inte mig själv som specielt manlig.:)
Lutt skrev:haha du är avundsjuk eller så kanske du är en fjolla;)
skämtar bara om du inte förstod det
GasseG skrev:
Vad gjorde ni för fel som fick sådär runt 80 poäng förutom att ni inte är håriga?
smurfmats skrev:
jag tror sockerconny är vår baby-boy! ;)
Måste vara Curlingen då blev totalt ställd sport eller inte nja sport vitte F.. men jag tryckte för det ändå:DPiscator skrev:Vi har en liten tvist om det Patrik, sannolikt är det inget vidare.. :)
sockerconny skrev:Avundsjuk eller fjolla? Svar: Nej.:p
Piscator skrev:Gasse: Jag hade bara 155 poäng, så självklart sover jag i sängen (jämte katten och min sambo). :)
Katharina: Hur många poäng fick du? :p
SPORT finns ju inget bättre i denna planet:)Intercepter skrev:sport sucks e lika tråkigt att titta på som alla såpor
sockerconny skrev:
Jag är, som du säkert vet, hela Zoopets baby-boy!!!:) *Har ingen som helst aning vad som menas med det......egentligen!!;) *
Piscator skrev:177 respektingivande poäng har talat. Undrar vad Al Bundy skulle få?
Katharina skrev:...att jag får -42 och många av er får nästan 200... Sen säger folk att det inte är någon skillnad på könen... Jag är ändå ingen mesig tjej så... Men det är klart svarade ju att man vaxar benen så då är man väl avslöjad... det är det väl inte så många killar som gör... ni skulle ju inte tåla smärtan :D :D :D
*LOL* Ser det framför mig Lena. Nä min man tycker inte alls om fotboll och han gillar visst att shoppa....för det har han sagt när vi har varit ute *hehe*. Han ljuger och han älskar visst det ÖL!!_Lena_ skrev:När jag gjorde testet åt min sambo fick han 81 :)
fifi skrev:Det är ju trots alls ingen skillnad mellan könen. Men manlighet är en konstruktion som är kopplad till penis av någon konstig anledning, och när man ser första fråga så bekräftas ju detta ganska duktigt.. Men det är rätt kul ändå :D
Hehe känner så väl igen mig där måste jag säga, även att jag är en kille. Sedan jag blev pappa så har jag blivit nojig för nästan allt....hela tiden "tänk om tänk om" jobbigt när man inte var sådan innan.Katharina skrev:Jag var "pojkflicka" som klättrade högst upp i trädtopparna osv när jag var liten och när jag sen blev gravid började jag att tänka "tänk om man trillar ner" osv och blev helfånig helt plötsligt för en liten ballkong...[:o] Å nu fick jag -40 på manlighetsprovet :p
Daniel Blom skrev:Är det inte gravt omanligt att göra ett personlighetstest?
[SIZE=1](Själv fick jag nånstans runt 130, har jag för mig.)[/SIZE]
Katharina skrev:Jag har 2 döttrar och en liten son på 3 år... mina tjejer har aldrig lyckats/velat pilla på barnsäkerheten medan lillkillen bara pillade upp den redan från början...
Alla är vi individer men vissa grejer tycker jag skiljer... lillkillen är mycket skörare än tjejerna var på något sätt, de var mer självgående på något vis, tuffare inombords medan han är känsligare... min väninna med 2 söner bekräftar mina tankar..
Könen är mer lika också innan testosteron och östrogen kommer igång tror jag...
Jag var "pojkflicka" som klättrade högst upp i trädtopparna osv när jag var liten och när jag sen blev gravid började jag att tänka "tänk om man trillar ner" osv och blev helfånig helt plötsligt för en liten ballkong...[:o] Å nu fick jag -40 på manlighetsprovet :p
Jag tror på att bejaka skillnaderna mellan tjejer och killar... vi kan båda vara bra på vårt sätt och komplettera varandra isf konkurrera... :D Jämligt och rättvist givetvis...
Katharina skrev:... det kanske inte är någon skillnad på könen iaf... ;)
Jo... det tror jag faktiskt... vetenskapen har ju faktiskt visat att vi använder våran hjärna olika i samtal med andra människor... Kvinnan kan använda 3 center samtidigt och mannen bara 2... så vi är smartare och ni är starkare... :D :D :D
Nää skoj... vi är lite olika bara... trevliga olikheter måste jag säga... ;)
fifi skrev:
Dessutom har man bevisat att det finns uppemot 8 [!] biologiska olika kön om man nu ska snacka hormoner. Så man och kvinna räcker inte längre, låt oss skrota dem och bli mänskliga istället.
fifi skrev:
Dessutom har man bevisat att det finns uppemot 8 [!] biologiska olika kön om man nu ska snacka hormoner. Så man och kvinna räcker inte längre, låt oss skrota dem och bli mänskliga istället.
Kjell Fohrman skrev:Ja, ja inte var jag mycket till man inte eftersom jag bara fick ihop 81 poäng:p
Sedan till manligt och kvinnligt så tror jag det mesta beror på uppfostran - det finns ju faktiskt fortfarande kvar några mindre samhällen i världen som är matriakaliska. Varför skulle de kvinnor som föds i dessa samhällen ha i generna att det skall vara de som "stå överst", medan det för de som föds i andra samhällen skulle vara tvärtom? Nej - det mesta beror nog på uppfostran.
Även hos oss har det faktiskt svängt lite fram och tillbaka genom historien - den stora tillbakagången för kvinnorna kom faktiskt mycket pga av kyrkans roll (kvinnan skall tiga i församlingen etc.)
Tors hammare skrev:Det var intressant kan du utveckla det lite ?
Katharina skrev:
Testosteron ökar ju även aggresivitet och östrogen ökar känslosamhet så att en kille som börjar äta östrogen blir känslosam tror jag inte beror på oro... har man kommit så långt i sitt könsbyte så är man nog ganska trygg i sitt beslut... ;)
Sen har ju givetvis individer olika mängd av båda hormonerna men om man pratar generellt... :)
Katharina skrev:... har man fel hormonhalter i förhållande till fysiskt utseende så är det givet att det blir jättejobbigt... man känner sig som en tjej men ser ut som en kille...
Det du säger bekräftar ju bara vad jag säger för om det var som du sa att allt är inlärt så skulle dessa individer inte ha några problem med att lära sig att vara det kön som deras kropp har och gå tvärt emot sina hormoner... ;)
Katharina skrev:.. men återigen om det vore som du säger att alla skillnader mellan könen är inlärda så skulle en man som föds med för lite testoseron inte ha några problem att lära sig att vara en man ändå... ;)
Katharina skrev:Du skrev att man skulle kunna ta prov på folk för att se vilket kön de egentligen är... det innebär alltså att du säger att genom att ta ett hormonprov skulle fastställas om man är man eller kvinna oavsett hur kroppen ser ut... Det innebär alltså att du säger att det är en skillnad beroende på hormoner... :confused:
Det finns en massa killar som piscator gråter till sorgliga filmer men de får inte för sig att byta kön för det... de mest manliga killarna är de som vågar vara mjuka enligt min uppfattning... ;)
Jag tror inte att medier har skapat mannen, möjligen brett på... mannen skapades när vi var grottmänniskor eller apor och behövde försvarare och jägare... aggressivitet, styrka och att hitta hem var nödvändiga.... testosteron...
Därför har män oftare rumsrelaterad intelligens än kvinnor... vilket innebär att de ser hur vägarna går som en karta, uppifrån, inte som många kvinnor "först går jag höger och sen vänster" osv..
Det gör även att män oftare har lättare för att fickparkera... men som sagt generellt... det finns alltid individualism.. ;)
Katharina skrev:Det finns en massa killar som piscator gråter till sorgliga filmer men de får inte för sig att byta kön för det... de mest manliga killarna är de som vågar vara mjuka enligt min uppfattning... ;)
Piscator skrev:Nä, inte tusan tänker jag byta kön, ..men kanske sätta upp Katarina på min kompislista! :D
sockerconny skrev:Hur många gånger jag än gör testet så kommer jag fan inte över 130! :) Om jag känner mig som en fjolla? Nja, int´ändåé!!! ;)
Eftersom jag, och det har _ingenting_ att göra med att jag har problem med min barndom eller dylikt, såvitt jag vet är lyckligt gift med en quinna som är min absolut bästa kompis, så ser jag inget problem med att dricka vitt vin, hänga tvätt, laga mat, diska eller vad som helst........så länge min fru tycker att det är OK. ;)
fifi skrev:Men man finns ju inte :D Konceptet man är något som ingen människa klarar sig inom. Könsroller är bogus som media hittat på och att då ställa dessa krav på en människa är tortyr.
En man skapas igenom uppfostran. Detsamma gäller en kvinna. Men senare i livet inser mannen/kvinnan att de är en person, oberoende av hormoner och crap, och att de är instängda i en mall som ställer krav och stympar utan att ge något tillbaka - därav revolt!
Dock en revolt som inte ses med blida ögon då patriarkatet och dess förkämpar är väldigt måna om att hålla mänskligheten fången på detta viset. Femininsmen syftar inte efter jämlikhet [där "jämlikhet" är på mäns villkor; att kvinnor ska få samma fördelar] utan feminismen vill ha frihet. Vi vill inte på några villkor alls ha samma "fördelar" som män eftersom de själva är slavar åt någon fullkomligt galen ideologi som vi får i oss med luften vi andas och bröstmjölken när vi föds.
Från första sekund inrutas våra liv i frasen "Det blev en.." - det om något är slaveri! Och speciellt som herren är en ogripbar världsordning som förnekar sig själv och enbart har makt och profit för ögonen.
quarantino skrev:Jag anser också att män är fängslade i sina roller, och jag anser att "moderna" kvinnor som vill vara/göra som män är "hjärntvättade".
Dock så kan ingen ta ifrån mig att en biologisk mamma inte skulle vara det bästa alternativet för bebisen, även om en annan person skulle kunna bli ett riktigt bra surrogat. Amningen är viktig kroppsligt/känslomässigt/näringsmässigt för barnet.
Men mer än så vill inte jag stödja i könsrollerna!
Och könsrollerna skapades väl långt innan media dök upp, om du nu inte menar bibeln som media!:)
jarinen skrev:Jäpp, det faktum att fifi med en del andra får gå lös helt fritt i denna tråd får mig att undra, vad fruktar ni? ni "no mam" män som ser på Al Bundy varje dag och beundrar densamme? Upp till kamp emot de bittra kvinnorna som kräver orimlighteter!
Det gör inget att ni uttalar er, om tio år är det inte längre politiskt korrekt, det de håller på med, kom igen nu!
Mvh Jari
fifi skrev:Gå lös..? Nu hänger jag inte riktigt med jari. Vad går jag lös med?
jarinen skrev:Tycker du går lös med en icke resonerande ton om saker som du anser vara självklarheter och inte direkt ifrågasätts av någon i tråden. Det jag menar är att det faktum att ingen opponerar dig beror inte på att du redogör för nån sorts sanningar som alla håller med om utan mer om att du yttrycker dig på ett mästrande och framförallt bittert sätt, det är det sistnämnda som ger dom kalla kårarna.
Tråden var väl mer eller mindre lättsam till en början men sen som vanligt skall det proklameras genus förhållanden hit o dit. Ett ämne som i och för sig är intressant när den hålls på en sansad nivå.
Mvh Jari
Konstigt att tjejer har generellt högre betyg än killar då!? I den här aspekten tycker jag att samhället har misslyckats att fånga upp de stackars pojkarna i deras tidiga skolålder och resultatet ser vi senare i deras samhällsutveckling med fler manliga fängelseinterner, narkomaner, mördare, rattonyktra och våldsmän. Detta faktum beror på att det är alldeles för många kvinnliga fröknar inom skolan.fifi skrev:Även ett tänk är inprogrammerat rent socialt - ytterligare ett exempel; tjejer i skolan får inte den hjälp de behöver och måste dessutom ge andra i klassen hjälp eftersom läraren tilldömer dem "undervisande" egenskaper i och med deras kön - självklart blir då en sådan individ mer verbal och flexibel i sitt tänkande och har en bättre förmåga att lära än en individ som genast fick rigid hjälp bara man fes. Typ.
fifi skrev:Om jag verkar bitter så är det nog du som läser in det i vad jag skriver, det som är svårt med text är ju den att tonen går förlorad och alla får med sin egen utgångspunkt tolka själva. Jag skriver vad jag vet, vad jag har läst på folkhögskola och högskola i omkring 3 år, om någon missuppfattar mig som mästrande så är det knappast min mening.
Sedan så är väl sansad nivå något som också är individuellt, jag har bara varit saklig.
jarinen skrev:Ja, sakligheten är långt borta i en del av dina inlägg, däremot så talar du om män på ett hånfullt sätt emellanåt som gör det lätt att dra paralleller till FIs: vimserier häromåret.
Mvh Jari
jarinen skrev:Ja, sakligheten är långt borta i en del av dina inlägg, däremot så talar du om män på ett hånfullt sätt emellanåt som gör det lätt att dra paralleller till FIs: vimserier häromåret. Det är lite synd för som jag ser det så är den kategorin kvinnor snarare bromsklossen för kvinnors rättigheter i samhället i och med att till och med kvinnor blir rädda för det.
Mvh Jari
GasseG skrev:Förtrycket av oss män fortgår hela tiden. Upp till kamp för våra manliga rättigheter!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070948,00.html
GasseG skrev:Förtrycket av oss män fortgår hela tiden. Upp till kamp för våra manliga rättigheter!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1070948,00.html
Klart du har rätt men icke för ty så belyser artikeln ett viktigt faktum!!Piscator skrev:Kan inte låta bli att undra vad som hänt om även han fått MVG? Då hade han väl istället förnöjt gottat sig åt sitt fina betyg och att inte läraren kände igen uppsatsen ..? Men det kanske är manligt? ;)
GasseG skrev:Läser ni inte det ni reffar till eller försöker ni vara lustiga?
Det står ingenstans omständigheterna under vilket försöket av dessa tre tjejer utfördes....så hur kan du eller någon annan utala sig om resultatet??
Jag skulle kunna få till, "regnet faller uppifrån" som märkligt om det bara vrids till tillräckligt omsorgsfullt.
Alltså ett tips till alla här är att verkligen läsa allt från mediasverige med en skepsis och eftertanke....gärna två gånger!