Är på väg till göteborg

#1 - 21 juli 2013 18:59
Nu är jag äntligen på väg till Göteborg målet är Liseberg men kanske någon zoo butik också:) råd om bra zoobutiker mottages gärna hörde också att det fanns en zoobutik som skrev på beskrivningar på guldfisk att dom bara blev 15cm och att dom sålde sjuka fiskar under medicinering vad är det för zoobutik? Någon som vet?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 juli 2013 09:03
Trots att jag bor "i" Göteborg har jag dålig koll på affärerna[:o]

Men de som folk brukar besöka är ju Trop Akvariefiskimport och Herkules Zoo. Många kollar också in på Hornbach - dessutom har ju en ny Djurmagazinet-affär öppnat vid Torpavallen och de tänker satasa rejält på växter och denna affär ligger ju "bredvid" Trop Akvariefiskimport så det är ju bara att slinka in.

Strax utanför Göteborg ligger Ciklidhuset i Lerum som har mycket salt, samt i Nol Nols Ciklidhobby och sedan brukar Arken Zoo i Kungsbacka ha ett bra utbud av Sydamaerika och Västafrika.

Det var i alla fall några tips.
#3 - 25 juli 2013 15:14
Har nu kommit hem från göteborg. tyvärr så fans det inge ström kvar i min telefon så jag kunde inte se dina förslag kjell. men besökte två zoobutiker den första var faktiskt i färjestad den zoobutiken hette pets och det var en mycket bra zoobutik personalen var mycket trevlig och dom hade intressanta fiskar. den här zoobutiken är nog den näst bästa zoobutik jag har besökt:) den bästa som jag har besökt är akvarielagret:D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 26 juli 2013 14:40
Det har jag faktiskt inte en susning om vad det är för affär. Visste inte ens att det finns en zooaffär i Göteborg som heter Pets och inte heller att det ligger en zooaffär vid Älvsborgsbron (för det är väl det enda ställe I Göteborgs som kallas för Färjestaden).
#5 - 26 juli 2013 17:36
Nej jag skrev fel jag menade karlstad.:D jag besökte även universeum i göteborg det var mycket kul att besöka det också.

Annons