Matade mina fiskar för ett tag sedan med röda mygglarver (då 6 zebrafiskar och 20 kardinaltetror). Efter några dagar dog en av zebrafiskarna, teorin är att den föråt sig på mygglarverna. Tyckte inte att de fick särskilt många, men just zebrafiskarna åt i och för sig väldigt glupskt. Fisken blev lite slö, svullnade upp, fjällen ställde sig rakt ut och sedan dog den inom 1,5 dygn efter att den började bli lite slö.
Idag, två veckor senare, matade jag fiskarna (som numera dessutom består av 6 skalarer och 3 ancistrusar) med lite svarta mygglarver. Gav dem väldigt lite, typ 1/3 av det som var kvar av en upptinad kub efter att jag hade hällt av det tinade vattnet. Nu, fem timmar senare, beter sig en av zebrorna som en tokstolle. I ena sekunden simmar den runt som en tok i karet, i nästa ligger den upp och ner på nere vid sanden. Ser helt klart sjuk ut. Dock varken slö, uppsvälld eller konstiga fjäll. Den är dock romstinn.
Kommer även den här att dö? Tål inte zebror nån typ av mygglarver alls, eller? Bitte, hilfe...