Hej,
Jag har en blackmolly hane som så fort att min hona visar sig så jagar han bort henne hon har blivigt väldigt trött nu, HJÄLP vad tycker ni att jag ska göra.
Jag funderar på om jag ska skaffa en till hona åt den arga blackmollyn vad tycker ni? (är orolig att om jag skaffar en till att den arga blackmollyn bara ska börja ge sig på dom också)
Samma sak gäller mina 2 tetror, jag har upptäckt att den pigga arga tetran har en orange blank prick framför bukfenan och har väldigt tydliga mönster, den trötta tetran har blivigt ganska grå.
Tetror vet jag att det är en stimfisk så funderar på att skaffa kanske 2 till av dem, vad tycker ni? (är orolig att om jag skaffar fler att den arga tetran bara ska börja ge sig på dom också)
Det konstiga är att blackmollyn jagar bara blackmolly honan, tetran jagar bara den andra tetran och båda dom arga fiskarna simmar lungt och fint tillsammans dom värkar inte ens se varandra.
I mitt 54l har jag 2 blackmolly (Hona och hane), 2 tetror (vet ej kön eller vad det är för tetror), 2 äppelsnäckor, 1 kuliål och 4 blackmolly yngel (i en yngelkasse).