Argus, var hittar man dem?

#1 - 17 augusti 2004 04:28
Jag har ett akvarium med bräckt vatten där jag håller kulfiskar och månfiskar. Det funkar bra och det är spännande fiskar. Förr hade jag argus också men det verkar idag som det är helt omöjligt att få tag på en argus?! För något år sen var det en och annan djuraffär som fick in något enstaka exemplar. Är det någon som vet var man kan hitta denna prickiga fisk någonstans nu?
#2 - 17 augusti 2004 05:08
Gomorgon gomorgon!

Zoo hörnan i borås har dem! 5-7cm 149kr st.
#3 - 17 augusti 2004 06:34
i Stockholm brukar också argusen finnas lite här och där så finns säkerligen hos någon grossist. Fråga din handlare dom brukar ofta kunna ta in mycket mer fisk än vad dom har inne.
#4 - 17 augusti 2004 08:34
I Uppsala finns det Argus i två olika affärer, pris 70-100 kr.

//Annika
#5 - 18 augusti 2004 08:48
Jag ska höra mig för om det är någon som kan ta in några! Tack så mycket!
#6 - 18 augusti 2004 21:29

Nog ingen butik som har sådana hemma men vet att simontorp har sådana så gå in till en handlare som köpe3r in från simontorp = dom flesta så kan dom beställa.
#7 - 19 augusti 2004 10:08
Simontorp, ska jag komma ihåg. Jag har pratat med en affär som har en stor akvarieavdelning och som har både salt och sötvatten (dock inte bräckvatten för deras pumpar är sammankopplade i nåt sorts system). Jag ska lämna de latinska namnen till dem imorgon, (när killen som har hand om det är inne) så ska de se om de kan köpa in åt mig och då får jag hämta dem så fort de kommer in.
#8 - 19 augusti 2004 10:43
Ok, verkar som problemet är löst. Kan bara tillägga att HerculesZoo i Göteborg allt som oftast har både Argus och Månfisk inne.
#9 - 23 augusti 2004 08:38
Det blev inget:( Simontorp hade nyss tagit in men alla dog... De är väldigt känsliga att etablera. Ska höra om några månader igen och se om de ska göra ett nytt försök.

Annons