Om man vill få tag på artemia räkor måste man väll köpa dem som ägg och kläcka dem? men i vilken mijö och hur skall "akvariet" se ut där man kläcker dem i.:confused:
Tacksam för alla inläg
martin brüsin skrev:I länken åvan såg jag att det stod "suga upp artemiorna med en slang & ned i ett nylonkaffefilter" Är det som en helt valig milittapåsar eller går det lika bra med det?
Om man skall mata störe akvariefisk med det kan man då vänta tills de har växt till sig innan man lägger i dem?
mayday skrev:kranvatten o salt
alla har olika åsiketer men ja kör salt MED jod .. ca 1.5-1.7 matskedar salt per liter vatten
FredrikW skrev:Lånar tråden lite.
Jag har mina artemia i en liten burk och nu ligger det ju massa skal och en del okläckta ägg.
Nu vill ju jag kläcka mera är det då bara ha i mer ägg i den nuvarande burken eller måste ta bort allt och byta vatten?
FredrikW skrev:Lånar tråden lite.
Jag har mina artemia i en liten burk och nu ligger det ju massa skal och en del okläckta ägg.
Nu vill ju jag kläcka mera är det då bara ha i mer ägg i den nuvarande burken eller måste ta bort allt och byta vatten?
FredrikW skrev:När man kläcker artemia, måste man då ha en syrepump i burken eller går det bra utan?
EDIT: Är det så att de okläckta äggen ligger på botten och de kläckta flyter upp?
Jens A. skrev:Med en glassburk går det utan, den stora vattenytan gör att vattnet blir syresatt ändå. Med PET-flaska får man ha en pump.
Okläckta ägg sjunker och äggskal flyter, ja.