Astatotilapia nubila

#1 - 4 november 2007 11:09
Jag undra hur pass nubilaciklider är svåra att få tag på? Har fatsnat för den och undrar nu var och om jag kan få tag på dessa utan att behöva företa mig en resa på ett antal långa mil. Bor strax utanför Borlänge.
Kanske nån har en aning om var dom ligger i pris?

Sista frågan :)

Antal? i ett 375 liters blivande med lite olika " sällskapsfiskar" eldstjärt, Scalarer etc..
#2 - 4 november 2007 11:19
Jag skulle nog tro att dom är ganska svåra att hitta, men många affärer kan ju beställa hem fiskar så testa med det om du inte hittar dom.

Du skulle nog kunna åtminstone fem st eller fler i ditt akvarie, jag vet ju inte hur fullt ditt akvarie redan är.
#3 - 4 november 2007 11:22
Kunde väl tänka det... :)Vi har en ganska bra "zoo-affär" här som inte verkar vara omöjlig att beställa ifrån!
Just nu är det väldigt tomt eftersom vi ska hämta det till helgen :)

Just nu har vi:

5 st Guldgurami
5 st Scalarer
2 st Silverhajar
3 st Eldstjärtar
2 st Ancistrus (albino)

Alltså ganska så tomt med tanke på att vi ska mer än fördubba storleken!

Något speciellt annars man ska tänka på med sällskapet i beaktande?
#4 - 4 november 2007 22:59
Vet inte om det funkar med guramisarna och scalarerna. Men du kan ju alltid prova. Det är ju inga extremt tuffa victoirior, men trots allt är det ciklider. Vet inte om de finns med i fisklistorna hos grossister för tillfället. Men tror att de finns hemma i Nol åtminstone och vet att det finns några stycken i Jönköping på Torpa Zoo. Jag har för övrigt runt 150 st i 3-4 cm klassen, så finns de inte hos grossister kanske de gör det om ett par månader.
Bilagor:

Annons