Åter igen...

#1 - 19 september 2008 21:36
Åter igen sitter man i mörkret i sin ensamhet, och önskar man kunde få tag i den rätta.Men nejdå, på en natt har det inte förändrats :)

Men vad har man gjort idag då? Joo jobbat som ett jävla djur. Hade velat gått ut ikväll, men ska jobba imorn med.så inge utgång här inte. Inte för att jag typ aldrig går ut då, men..=)

Aja nu är det för mig att nanna kudde =)
Men skriv gärna en rad elelr två:)
#2 - 19 september 2008 22:12
Köp lite roliga fiskar när man har tråkigt och är ensam .. brukar jag göra =) Lite roliga L-malar eller så.. Helt ärligt så är det aldrig någon idé att jaga kärleken.. den kommer när den kommer
#3 - 20 september 2008 05:10
Isch sikken osis, kanske skulle gått ut hårdare i jakten ändå:D
Ensamheten är en tråkig grej, dock så kan man ju alltid hänga på zoopet och skriva av sig lite :D

Det löser väl dock inte alla ens bekymmer som kan komma krypa med ensamhet ;)
Du ser inte ut att vara lastgammal än heller så du har nog en del år framför dig med att leta efter mr right oxå !

Har väl typ själv inte varit "ute" på bra länge nu, det är liksom inte samma grej att gå ut när man är lagom stadgad, för 10 år sen gick man ju ut för att kröka till det och för att ragga upp nåt litet lättfotat fruntimmer.
Det var det som det hela gick ut på typ.....kan låta illa som fasen i en dels öron men så var det ju iaf.
Skulle man gå ut nu så hoppas man på att det är firmafest och nåt av dom andra fyllona bjuder om chefen snålar !

Fast du numera kan man ju alltid göra som många, nät dejta :D

Good luck gumman
#4 - 20 september 2008 06:33
Nej jag fyller ju snart 20 så vist är ung ännu, men känns så trist när jag är den enda i mitt umgänge som är singel... så det blir inte bättre av det.

Joo jag har försökt med det, men tydligen dugar man inte för någon på det sättet jag hoppas, utan det slutar alltid med "du är jätte söt och sådär, men tror det bäst att vi bara är vänner!" Och då har jag räknat ut att så fort någon träffar mig, blir dom besvikna på hur jag ser ut, trots man blivit väl bemött innan, såändrar dom sig efter man träffats.Så ger inte nätdejting bästa resultat för mig.

Sen tycker jag detär rena rånet att man ska behöva betala en jävla massa pengar bara för att vara medlemm påde flesta sidor..

Men tack så mkt :) nåndag så vänder väl turen för mig med :)
#5 - 20 september 2008 06:59
- Bah! njut av den tid du har. Tids nog kommer du sitta och längta efter att få vara ensam bara så där fem minuter. Alla delar av livet är lika viktiga. De bildar små fragment som över tid blir du. Jag får ibland frågan om vilken period i mitt liv som varit bäst! Mitt svar blir alltid - nu. Just nu. Idag. I denna minut. Känns det bäst. Så har det alltid gjort. För det är endast nu - just nu - som jag kan påverka mitt liv - min vardag, min framtid. Det som är gjort är gjort. Lagt kort ligger osv. Mitt måtto är:

Bättre att bli gammal och ångra allt jag gjort,
än att,
bli gammal och ångra allt jag inte gjort!

Så det är bara att slå upp dina ljusblå och andas in den nya dag som alltid väntar och göra det bästa av din vardag...
#6 - 20 september 2008 07:27
Gör som jag gjorde, sluta leta. Slumpen förde mig samman med mitt livs kärlek.

//C
#7 - 20 september 2008 07:40
Instämmer med drd.
Och jag "råkade" ut för samma sak som Radioaktiva Räkor.
Det sker när man minst anar det, genom att leta så gick det oftast åt skogen när jag slutade leta så träffade jag min numera fru på en lugn sammankomst hos en gemensam kompis. Och då var jag inte ens ute efter ett förhållande.

Så håll ut, förr eller senare så händer det.

Lycka till och en virtuell kram till dig så kanske det känns bättre.
#8 - 20 september 2008 08:05
Effektivaste sättet har varit att inte leta alls, jag hade bestämt mig för att strunta i förhållanden ett tag. Bara ha kul o göra vad JAG kände för o hellre ha ett harem än den ende rätte... o vad hände? inom en månad var jag sambo...
#9 - 20 september 2008 09:56
Jomen, här är en till som hittade nån när jag slutade leta. En kollega skulle hjälpa mig att byta koppling, och vi skulle få hålla till i en bilverkstad som tillhörde en annan i Norrlandsgänget.
Och där stack det upp ett skäggigt, oljigt, skitigt nylle bakom en uppfälld motorhuv, och på den vägen är det.
Och det hade jag aldrig kunnat tro, om nån hade sagt innan.
#10 - 20 september 2008 16:56
Kan säga så här, är man singel och går på Öl & Whiskymässan, är någorlunda intresserad av antingen en viss sorts öl eller whisky, då kan man träffa på de mest trevliga, intressanta och roliga killar. Det finns såklart en massa andra intressanta mässor att gå på och besöka, beroende på vad för slags intresse man har.
Man får helt enkelt inte ha bråttom vad det gäller riktig kärlek. Ju intensivare man letar, desto större är chansen att man går på en riktig dundermina. Den kommer då den kommer, vissa får vänta bara en kort tid, för andra verkar den hålla sig på avstånd under en längre tid. Jag träffade min via nätet, och vi har rackarns trevligt och roligt tillsammans. Men det tog ett par år innan vi stötte på varandra. Innan dess träffade jag andra, tog med mig erfarenheter från dessa och kom underfund med vad det var som jag verkligen trivdes med och mådde bra inombords av.
#11 - 20 september 2008 17:04
Från den där vinkeln borde det väl se rätt så lovande ut...
(komplimang liksom)
#12 - 1 oktober 2008 10:24
tja...en gång var jag oxå 20 och ensam.......

jag träffade inte min "vän" förrän jag var 34 år....

så här efteråt, typ då 8 år, två husinköp, 4 bilinköp, 2 egentillverkade kottar, samt massor med fiskar :-),
så kan jag faktiskt konstatera....

det var värt att vänta.....

men jag minns hur det var när man var 20....mörkret som kom i oktober....och man satt ensam i rummet...det var inte så kul...men det blir bättre....

Annons