Hej!!
Har haft igång mitt kar nu i snart 4 månader. I november köpte jag en ny pump med kork i, samt inbyggd syrepump. Har även skaffat extra syrepump, i oktober. så det är mkt syre i akvariet.
Fiskarna som jag har är: 2 ancistrusmalar, 2 neontetror, 5 guppys och 2 kopparbarber.
-Mitt problem med fiskarna är då detta: Jag har i 2 omgångar köpt 10 neontetror. Jag köpte så att jag hade 8 guppys.
Varje gång som jag har haft neontetror så har dessa dött för mig. Eller rättare sagt försvunnit, har ej sett några döda...
Även mina guppys har försvunnit utan att jag märkt det.
Mina guppyhonor har varit gravida flera gånger, men ynglen har jag ej sett till.. Sugs de in i pumpen? Vad kan man göra åt det?
Detta kan säkert ha att göra med att jag tyvärr slarvat med både utfodring och skötsel *suck*
Jag har även problem med alger, men det kan jag ju lätt fixa med ordentlig skötsel. Skall efter detta inlägg börja att göra rent och fixa fint i karet.
Jag har problem med växter oxå. Jag fick tips på en cool sort "ciklidgräs", som skulle stå emot det mesta. Det var nog mitt eget fel att det blev dåligt. Jag satte en utav dem i syreutsuget, så den slets sönder...men det kan jag ju räkna ut varför...
Finns det någon som vet/ kan tipsa mig om vad jag gör för fel. Det enda jag vill är ju att få lyckas med mitt akvarium för en gångs skull. Har haft det igång förut, men har alltid misslyckats.
TACKSAM för svar!! Mvh /Ulrika