Idag har jag blivit blåst på en köpare som tänkt sig köpa mitt akvarium. Igår ringde personen och ville köpa det pronto. Skulle hämta det idag. Efter att ha kronglat med "min akvariefirma" om att få hem ett akvarium till imorgon mot extra pengar, tömt mitt 540 (gruset kvar), tagit ur pump (rengort), placerat malar och diskus i div. hinkar (skulle få låna ett litet kar så länge) och satt mig och vänta på att personen skulle komma kl 13 och hämta skiten.
Men klockan gick och ingen dök upp. Maken ringer upp, sambon svarar med att han ligger sjuk och sover. Att han skulle hämta akvarium var det inget tal om. :mad: VART FAN VAR SAMTALET I MORSE SOM MEDDELADE OM INCIDENTEN!!!
Meddelade sambon att just nu ligger fiskar för 10.000:- i hinkar och väntar på ett nytt kar!! Personen skulle ringa när denne vaknat.
Ingen ringer. Fick till slut fylla karet 2/3 och koppa i fiskarna igen. Lägga ner syresten så det blir lite cirkulation i vattnet och la även ner grottor till alla malar. Ringer upp. Ingen svarar. Efter ett tag mailar personen och meddelar att denne är sjuk... OCH inte har pengar!! Nu fick fan lösa den bäst den kunde. För jag är så jävla förbannad på dessa jävlar som ringer och pratar strunt!!! Och god trogen som jag VAR tog jag inget i förskott betalning. Just nu verkar endast en cory fått stryck av allt skit.
Så alla ni som tänker sälja dyra ting, be om handpenning först innan ni börjar krongla. I mitt fall står jag nu med ett speciallbeställt akvarium som kommer i morgon, pengar???... Tyvärr kommer jag få lösa detta med att låna pengar från nära och kära.
FAN VAD JAG HATAR DESSA STRUL***AR!!
//Camilla