Vet någon om det kommer vara någon fiskauktion i frölundasgymnasium i höst igen?
Har inte sett någon information om det alls i år. :confused:
Synd om den lagts ner! :(
adokimos skrev:Trevligt ;) Vet du möjligtvis om det kommer att finnas en lista tillgänlig på budobjekt innan auktionen startar?
// M
Johanski skrev:Varför bor inte jag i Göteborg [:-28][:-5]
ansjo skrev:Jag tror inte det var auktionen han menade, det var nog att det bor så mycket trevligt folk häromkring;)!
Kjell Fohrman skrev:Ja DEt hittar man ju förstås inte i Stockholm:D
Kjell Fohrman skrev:Ja DEt hittar man ju förstås inte i Stockholm:D
Dreama skrev:Det är ju två månader till auktionen men jag undrar ändå om det är någon som tänker ha med sig några ovanliga levandefödare?
Annaica skrev:Jag har ju lagt ner akvariehobbyn såpass mycket att jag inte har några akvarier igång här hemma. Jag har då intentioner att sälja ALLT som jag har här hemma... antar då att man skall vara där vid 9:30 eftersom jag har riktigt mycket att skriva in ;)
Gaffel skrev:Fan det är 1 1/2 månad kvar till auktionen och folk är laddade som till derby!
Dreama skrev:Det är ju två månader till auktionen men jag undrar ändå om det är någon som tänker ha med sig några ovanliga levandefödare?
Gaffel skrev:Trodde bara att du hade trådalger i din 3m³ ;)
Preliminär anmälning av mig själv och Oliver till auktionen, blir det kanske ett infobord för Zoopet.se
Kjell Fohrman skrev:Blir kanske lite ansning i det stora akvariet också och då kommer det med en del växter.
[SIZE=1] [/SIZE]
jagsjalv skrev:Ta gärna med malawi av olika slag, de kommer jag att bjuda friskt på.
Kjell Fohrman skrev:Då kommer garanterat till rätt ställe - det brukar alltid finnas gott om malawi till bra priser på auktionen
kaj.p skrev:Så är det tänkt ja :)
127bubbel skrev:Har väl med mig lite granna i form av räkor och 20 talet korallplaty.
Har ett jättegäng egenodlade Tropheus också, men vet inte om jag orkar lägga ner jobbet på att få upp och sen kanske man inte får sålt dom, då jag vill ha en del för dom.
MVH/Freddan
tummen skrev:Sist det fanns med tropheus så blev det hyfsade priser som jag minns det....men jag garanterar ingenting till i år...det är det som är så spännande med auktion.....
Vad jag tar med mig ´beror i hög grad på hur jag kommer dit....jag återkommer med lista när det närmar sig lite mer.....
tummen skrev:Kom igen, vad skall ni andra ta med er? Nu är det ju bara några dagar kvar, förra året kunde man läsa igenom massor av olika "listor" här....så man kunde börja suga på karamellen lite i förväg......
ansjo skrev:och framförallt en stor MaxB:p!
Junros skrev:kommer imorgon =) men inte för att sälja! :D
kan man knalla in vid 10 även om man inte ska sälja någonting?
Kjell Fohrman skrev:Det kan du säkert - men frågan är väl snarare varför?
Jag är tämligen övertygad om att arrangörerna inte vill att folk skall gå runt och rota bland auktionsgodset under tiden som de sorterar det.
starman_ skrev:ingen som har några roliga Lmalar med sig?
Junros skrev:Ok, tänkte mest hinna med att kolla på "fasta" bordet innan första auktions utropet.
men hur fungerar det, finns det tid att kolla på dom "fasta" innan själva auktionen?
Mvh//Chrille
Långås skrev:Jag tar med mig 7 st akvarium upp. 3x54liter, 2x112 liter, 2x152 liter. Alla med mer eller mindre uppsättning tillbehör. Skall bli spännande att se om man får något för dem.
Ja, just det så kommer jag ta med mig en tumme också:)
Kjell Fohrman skrev:Jag är tämligen övertygad om att arrangörerna inte vill att folk skall gå runt och rota bland auktionsgodset under tiden som de sorterar det.
joe skrev:Hej - kul att det kom så många på auktionen - det var en kul dag och idag är jag inte så trött som igår vid samma tid...lite värk i benen etc., men det var det absolut värt!
En liten fråga - jag undrar vem som sälde Pseudocrenilabrus multicolor victoriae paret som jag inhandlade - de verkar trivas förträffligt här hemma, men det vore kul att veta varifrån de kom? Nån som vet?
Ses nästa år igen - om inte förr!
/joe
Kjell Fohrman skrev:Tack för gott samarbete under auktionen:D
Har för mig att Tommy i GCG odlar denna, men om det är hans yngel som du köpte det vet jag inte. Under alla omständigheter är det en mycket trevlig liten lättskött art.
Finns ett foto på den i denna gamla Zoopetartikel http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=466&Itemid=206
joe skrev:Tack tillbaka - det var kul och det fungerade ju alldeles utmärkt...även om vi var några som blev lite svettiga när vi såg antalet utrop!
Tack för infon om Victoriaen - det verkar vara Tommy. Ska kolla direkt med honom och ev. fa tag i några till så det blir en grupp - tillsammans med ett gäng H. "red back scraper" - victoria är kul, men man skulle behöva fler kar!