Förhandsbokning av poster är öppnad på Bollmora Akvarieklubbs hemsida.
Boka gärna på hemsidan för att undvika köer på morgonen.
www.bollmoraakvarieklubb.org
MagicFingers skrev:nån som kan ge lite priser och poster som gick?
starcastle skrev:Vad var det för räksorter på auktionen?
Har aldrig varit på nån auktion och det är rätt långt till alla så jag har aldrig fått klart för mig om det är värt det, när jag bara är intresserad av räkor.
Martin_Blomberg skrev:Jag var på auktionen från ca 12.30 till 15.15.
Det är 2 saker jag undrar på:
1. Varför bestämdes det att ha auktionen så tidigt på säsongen? Vädret är bra, det är fortfarande ljust ute. Tror det skulle ha kommit många flera lite senare på säsongen när det är kallt, grått och tråkigt ute. Dessutom så nära inpå Spånga akvarieförenings storauktion (redan nästa helg).
2. Varför varvades det inte växter med fiskar under utropen? Under tiden jag satt där var det endast fiskar och några akvarier som togs upp, men inga växter har jag för mig.
För att sammanfatta det från min subjektiva synvinkel: Massor av levandefödare (undrar om alla blev sålda?), corydoras sterbai (måste vara en storodlare av dessa som förser auktionen), ancistrusar i mängder men höga inropspriser samt en massa räkor. Tyckte inte det var speciellt mycket Malawisar . Det var när jag tänker efter en hel del Killisar också.
Dem enda gångerna det hettade till i budgivningen var när malarna såldes (Ancistrus eller nån typ av L-mal).
Efter ett tag kunde man ropa in fiskar av alla slag för 40 kr påsen, (ca vid tre tiden).
Personligen tyckte jag det var mera folk, bättre utbud och mera drag vid förra auktionen, men vad vet jag, kanske motsäger statistiken från försäljningen mig?