#1 - 14 november 2007 08:59
Vill ha en avatar ju... Varför kan jag inte ladda upp en??? :(
#2 - 14 november 2007 09:02
För att ladda upp en avatar måste du vara goldmedlem
#3 - 14 november 2007 09:08
Okeej... :(
#4 - 14 november 2007 09:17
Det är dumt att det inte står i FAQ.
Har sett ett par medlemmar som har avatar utan att vara goldmedlem. Hur hänger det ihop?
#5 - 14 november 2007 09:25
lili76 skrev:

Har sett ett par medlemmar som har avatar utan att vara goldmedlem. Hur hänger det ihop?

Det står i informationen Zoopet info -Bli Zoopetmedlem
GOLD MEDLEM

Att vara GOLD-medlem kostar 225 kr/år och då har man förutom tillgång till alla de funktioner som vanliga medlemmar även möjlighet att……….

a) artbeskrivningar

titta på samtliga artbeskrivningar på fiskar och växter (idag mer än 1.200 st) + ytterligare minst en ny artbeskrivning var tredje dygn (icke Gold- medlemmar har ”enbart” tillgång till ca. 550 st).

Möjlighet att kunna se fiskfotot i stort format samt att skriva ut dom i ett praktiskt format (inte för kommersiellt användande).

b) forum

[COLOR=red]lägga in avatarer (småfoton) i sin ”ruta” i forumet[/COLOR], samt att lägga in foton i forumet.

Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 14 november 2007 09:30
lili76 skrev:

Om det är så beror det på att de tidigare har varit goldmedlemmar och så har vi missat att radera avataren när de har avslutat medlemskapet.
Det är alltså en ren miss från vår sida och om du eller någon annan upptäcker sådana missar så är vi tacksamma om vi får tips om det
#7 - 14 november 2007 09:31
Ja, jag vet vad det står om Goldmedlem.
Men i FAQ står såhär:

"Hur kan jag få en liten bild under mitt användarnamn?
De här små bilderna kallas avatarer. De visas under ditt användarnamn i alla inlägg som du gör. Det finns två typer av avatarer: de som tillhandahålls av administratören och de som du själv kan ladda upp.

Om administratören har tillhandahållit en uppsättning avatarer, och användandet av avatarer är tillgängligt, så kan du välja en avatar som beskriver din personlighet.

Administratören kan också ha ställt in möjligheten att ha personliga avatarer, vilket ger dig möjligheten att ladda upp en avatar från din egen dator.

För mer information om avatarer, klicka här."

Och det är i FAQ åtminstone jag tittar om jag vill ha svar på frågor om forumanvändandet.
#8 - 14 november 2007 09:32
Om det är så beror det på att de tidigare har varit goldmedlemmar och så har vi missat att radera avataren när de har avslutat medlemskapet.

Det är alltså en ren miss från vår sida och om du eller någon annan upptäcker sådana missar så är vi tacksamma om vi får tips om det

Aha, anae att det var nåt sånt men trodde att det sköttes automatiskt. Men då är jag med!
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 14 november 2007 09:34
Tack för påpekandet om felet i FAQ - det får vi se till att rätta till
admin
Christian Alfredsson
#10 - 14 november 2007 13:09
FAQ är ändrad.
#11 - 14 november 2007 13:23
Jag tycker iaf man borde få ha en avatar fast man inte är guldmedlem. Roligt att se vem man pratar med. Så är det på alla andra forum jag är medlem i.

Annons