Avtappningskran på 2260

#1 - 14 december 2004 18:17
Ni som har Eheim 2260... Hur använder ni avtappningskranen..?

Ska filtret vara på..? eller ska det stängas av..?
Töms det helt så att man måste fylla det igen efteråt..? eller blir det bara genomströmning..?

Kort sagt... Hur sjutton bär man sig åt..?
#2 - 14 december 2004 18:20
Den är nog bara där så att man kan tömma det på vatten innan man bär det någonstans, (vid rengöring typ).
#3 - 14 december 2004 18:24
Joo... men det ska tydligen gå att skölja bort en del klägg utan att göra rent hela filtret med hjälp av den... men hur gör man..?
#4 - 14 december 2004 22:33
Ursprungligen skickat av Pangaea

Joo... men det ska tydligen gå att skölja bort en del klägg utan att göra rent hela filtret med hjälp av den... men hur gör man..?

<font color="blue">
<b>HEJ PANGAEA!</b>

Jag har också ett 2260. Pga att det är så snorigt dyrt med tillbehör till detta filter så har jag inte gjort slag i saken än men jag tänker att ha den kranen som ut/in vid delvattenbyten. Probemen är dock att dubbelkranarna kostar nästan 1000:- och sen slangarna. På pwss, som ju får räknas ligga väldigt bra prismässigt skulle ha 1800 spänn... Men som sagt, ja, kör du ut bottenskrapet den vägen. Koppla på slang bara...

Mvh.
Ricard Hulteke
Jönköping</font id="blue">
#5 - 14 december 2004 22:57
stäng av filtret och sätt på slang, sne öppnar du kranen och du tömmer vatten från akvariet genom ytterfiltret.

och smutsen i botten på filtret åker med.

//Marcus
#6 - 10 januari 2005 18:06
ytterfilter 2260

jag lånar tråden e det någon som har en bra ide på hur man ska koppla in och utsuget på 2260 för optimal filtrering......gärna en bild på kopplingarna..........har även en eheim 2252 innerfilter och en 1200liters pump med filter i akvariet karet e 1120liter

Annons