Jag vet att man egentligen inte ska ha andra arter tillsammans med axolotler men borde de inte går bra att ha en snäcka eller 2 i tanken? syftar på sånna som vandrar omkring på rutorna och äter alger.
Axolotler vill väl ha det kallt? typ ca 20grader?
Tror de flesta snäckor trivs bättre i 22-26 grader.
Utöver temperaturen kan jag inte se att det skulle vara något problem (hade själv Äpplesnäckor och salamandrar ihop)
Testa. I mitt Axolotkar finns de här små vanliga sniglarna(vad de nu heter)
Har funderat på att testa med äpplesniglarna. Men om jag känner mina axolotler väl så är sniglarna illa ute. Axolotlerna är snabba när det gäller mat. Så jag har inte vågat testa än.
Men jag tycker inte att alger är ett större problem hos Axolotlerna då de slukar allt i sin väg.
Många säger till mig att jag måste städa ofta hos dem så rent de har. Men städar mer sällan hos dem än i mina andra kar. De slukar allt:)
Jag har en äppelsnäcka tillsammans med mina axolotler och det går hur bra som helst. Jag vet inte ifall det är nödvändigt men jag ger min snäcka en algtablett lite då och då eftersom axolotler bara äter kött och jag gissar att snäckor heldre äter växbajs.
Känns tom som om snäckan där trivs bättre än den som bor i fiskakvariet.
Mitt axolotlakvarie ligger på mellan 17-20 grader
Ja en till grej... Se till att snäckan inte är mindre än axolotlens mun... som förra personen sa så slukar dem i sig allt i sin väg och ifall dem skulle lyckas få in en snäcka i munnen så kan det blir väldigt jobbigt för dem
Okej, låter som att det borde vara ganska lugnt då så länge snäckan är tillräckligt stor ;) Hur är de me äppelsnäckor och levande växter? Är de något dom ger sig på och äter av?
Okej, låter som att det borde vara ganska lugnt då så länge snäckan är tillräckligt stor ;) Hur är de me äppelsnäckor och levande växter? Är de något dom ger sig på och äter av?
Har äppelsnäckor i ett av mina växtkar och dom låter bli alla väter förutom när jag planterade in "Hemianthuscallitrichoides 'Cuba'" i karet, dom åt upp den på ett par dagar [:(!]
Okej, har faktiskt ingen aning vad växterna i mitt akvarium heter, fick dom på köpet när jag köpte mitt nya kar :P annonserades ut som 167L men misstänker att de är ett 152L Ocean akvarium med måtten 95x42x41 eller nått sånt, fick extremt bra pris :P