Ba pris??

#1 - 14 september 2011 17:58
Jag såg en djuraffär som säljer ett 240l Juwel Rio möbelakvarium. Priset var 2999:-
Då ingick det pump (inbyggd?), inbyggd ramp och doppvärmare.

Är detta ett bra pris och borde jag slå till direkt?
Eller brukar man hitta akvarium till detta pris? Hade egentligen tänkt köpa akvarium först om ca en månad...

Sen undrar jag hur bra dessa medföljande pumpar brukar vara, rent generellt? Kan det vara så att den räcker eller kommer jag ändå behöva köpa till en svindyr pump?
#2 - 14 september 2011 18:01
Om det är nytt så är det ett bra pris helt klart. Har ett rio 240 själv och är nöjd med det mesta, pumpen funkar okej men själva pumphuvudet tycker jag är sådär.
Sen gillar jag inte måtten riktigt då det bara är 41 cm djupt. Men det är ju en smaksak.
#3 - 14 september 2011 18:11
som ovan säger säger så är det bra pris då det ingår bänk och annat.
men sen så handlar det också om man själv tycker det snyggt.
#4 - 14 september 2011 18:58
Köpte själv ett sånt kar från Djurmagazinet som kör den på kampanj nu.
3000 för det karet + bänk är ett sjukt bra pris och behöver du ett nytt kar i den storleksordningen kommer du aldrig att hitta det för ett bättre pris. Ordinarie pris för det karet + bänk ligger runt 5000kr.

Juwel karen har ju väldigt mycket filtermassa för ett innerfilter och pumphuvudet är okey, även om jag personligen hade velat ha ett litet starkare. Men så länge man inte har för mycket fisk i karet så räcker det medföljande filtret gott och väl. Dessutom är filtret väl dolt i en svart behållare, vilket gör att man slipper se varken det eller doppvärmaren.
#5 - 14 september 2011 19:41
Köpte också Juwel Rio 240 på kampanj på DM.
Pumphuvudet var det ett helvete med då det lät så mycket så att jag hörde det på Nedervåningen. Dock löste det sig när jag lossade silikonet som håller fast filtret mot glaset. En grov filtermatta ligger mellan filtret & glaset så att vibrationer inte ska sprida sig.

Så kolla filtret om det låter mycket eller inte, så mycket krångel när man stoppar in en kökskniv i akvariet fullt med fiskar för att få loss filtret och riskerar att skära sig själv, glas och fiskarna :o.

Annons