Det tror jag inte, det var i storlek med hennes huvud, alltså väldigt stort, samtidigt som man såg att hon hade magrat något enormt så att buken gick innåt.
Kanskje det var endetarmsorm hun hadde? Det er en parasitt som sitter på endetarmsåpningen til fisken, og den er rødgråaktig i fargen. Smittede fisker er noen ganger avmagret.
Har du gitt fiskene dine cyclops?
camallanus är små små mm-långa röda maskar, men om du säger att de som hängde ut var lika stort som guppydens huvud lär det ju vara tarmarna som åkt ut.
ja, hon verkade inte lida, hon simmade som vanligt osv, men det såg väldigt otäckt ut och jag kan inte tänka mig att det var något annat än tarmarna som kom så jag avlivade henne.
du kanske borde ha avvaktat lite
om hon inte såg ut o lida kanske du skulle kollat vad det var så du slipper att chansa nästa gång alla dina fiskar visar samma symptom
Jag observerade fisken ganska länge innan jag gjorde något men garanterat så var något fel. Inte bara såg det ut som om inälvorna kom ut utan huvudet såg ut som om hon hade någon typ av inre blödning.
Men det var också en guppy som hade en del defekter, förmodligen pga inavel.
Det har hänt att någon av mina har haft samma "symptom" som din guppy.
Och ja... vet inte säkert vad den bajsar ut men det ser ut som att de skiter ut deras magsäckar.
Det som händer då att det tar kanske en dag eller 2 så försvinner denna delen och guppyn äter inget under denna tid.
Guppyn blir välldigt smal.
Någon dag senare äter den som normalt igen och lever som inget har hänt...
Detta har aldrig hänt med någon av de större guppysarna som jag har utan bara mindre.
Antar att det är p.g.a att de har ätit förmycket för innan så är de välldigt runda om magarna.
[QUOTE=lunar]Det har hänt att någon av mina har haft samma "symptom" som din guppy.
Och ja... vet inte säkert vad den bajsar ut men det ser ut som att de skiter ut deras magsäckar.
Det som händer då att det tar kanske en dag eller 2 så försvinner denna delen och guppyn äter inget under denna tid.
Guppyn blir välldigt smal.
Någon dag senare äter den som normalt igen och lever som inget har hänt...
Detta har aldrig hänt med någon av de större guppysarna som jag har utan bara mindre.
Antar att det är p.g.a att de har ätit förmycket för innan så är de välldigt runda om magarna.[/QUOTE]
min var mager redan från början :/