orkar inte skriva allt igen så om ni klickar på länken så ser ni bilder och hur jag gjort :p
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=823165
dezplay skrev:orkar inte skriva allt igen så om ni klickar på länken så ser ni bilder och hur jag gjort :p
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=823165
dezplay skrev:Givetvis så kommer jag med uppdatering då, kan ju vara bra för andra att veta som funderar på att göra ett liknande projekt.
Aquaworld skrev:en billigare variant om inte annat :P
Aquaworld skrev:en billigare variant om inte annat :P
Kjell Fohrman skrev:
Detta knep lärde en tullare mig en gång i tiden då jag var grossist och importerade filtermattor till Sverige. Det var före EU och man var tvungen att skriva en tulldeklaration vid införsel och då försökte jag använda tulltaxenumret för cellulosamattorna, eftersom det var lägre skatt på dessa. Men det sket sig som sagt efterom tullaren visste hur man skulle kontrollera om det innehöll cellulosa eller inte.
tulle89 skrev:Måste säga att oavsett om det smälter bort eller inte så blev resultatet skitsnyggt!
Hur skulle alternativet vara att lägga husfix på madress? Jag menar täcker man in hela madrassen så bör den inte kunna brytas ner?
tulle89 skrev:Måste säga att oavsett om det smälter bort eller inte så blev resultatet skitsnyggt!
Hur skulle alternativet vara att lägga husfix på madress? Jag menar täcker man in hela madrassen så bör den inte kunna brytas ner?
Hallander skrev:Intressant, du måste nog ha en poäng där faktiskt, menar husfix och sedan lack borde väl stöta från vattnet att ta sig in till madrassen ?
Kjell Fohrman skrev:Du går inte att helt skydda ytan runt alla kanter så att inte vattnet kan ta sig in i madrassen.
Vill man bygga egna billiga bakgrunder så rekommenderar jag frigolit eftersom det är helt ofarligt i vatten.
Hallander skrev:Sant ! Ja jag har gjort min i cellplast, men alla dessa statiska kulor är lite smått irriterande faktiskt. :)
FaZt skrev:De kan inte vara så att madresserna innehåller nåt antimögelmedel eller nåt annat onyttigt för fiskarna?
Kjell Fohrman skrev:Som sagt - jag vet sådana som tidigare har testat med "bäddmadrasser" och det har gått åt helskotta.
dezplay skrev:Jepp, och nu vet vi säkert att det inte går. Kände att jag var tvungen att testa iaf.
Kjell Fohrman skrev:Det är därför som plånbok alltid är tom[:o]
kensa skrev:min plånbok är alltid tjock och full.....
Av kvitton på alla grejer man måste köpa när det har gått åt h-e.....
.