Som hannesc säger: SLIM! Slim på båda sidor och en skiva tvärs framför pumpen blir det snyggaste. Fungerar även med enbart en skiva tvärs framför också men då är inte sidorna täckta.
Finns alternativ till BTN´s egna. Vet att pwss ska ha något.
Finns mängder med trådar på DIY-bakgrunder. Frigolit plattor och sedan börja skapa. Skulle gärna vilja göra en själv i framtiden för nu blir jag bara trött på all frigolit som kommer flyga omkring i lägenheten. :-(
tack. Hittade mycke mat nyttig info där =) ska börja kolla vad jag behöver och skissa lite på hur jag ska göra, har en juwel orginal pump i men jag har kommit på en lösning för att jag ska kunna köra med den pumpen ändå =) ska skissa på det så ni får se och säga om det är bra eller anus;)
kör ju med orginal pumpen och tycker den funkar bra och om jag ska göra så som du visar så måste jag lösa med in och ut blås på något sätt, möjligt vis om kan gör grottor som går in till pumen kanske. pumpen är en typ svart låda, förslag på hur ja kan göra om jag vill använda orginal pumpen och köra på din lösning?
öh precis så där så klart. sätter en slimline stvärs över. o klart som tusan du måste borra o så i slimlinen för insug o utblås. använda såndär borr som man använder när man ska borra ut hål till eldosor i gigsvägg o sätt dit raster.
smart där men vart hittar man raster är det pwss som gäller då eller finns det på DM? det kommer nog att bli din variant det såg lättare ut och blir nog bra mycket snyggare.
Har funderat lite ang bakgrunden och det är om jag ska slita ur orginal filtret och köra så jag har filter material i hela hörnet och en cirk-pump, vad tror ni om det ? och om det ska kunna fixas behöver jag alla råd jag kan få är helt nollad på det området.
funderat lite på om jag ska köpa cellplast som är 30mm tjock och att man sen rispar ut så det blir som sten bitar eller hur man ska säga i det, då tar det dels inte så mycket plats och liknar slimline lite, men man kan ändå göra lite sköna effekter. vad tror ni om det?