[FONT=Arial][SIZE=2]Hubba ![/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Skall dra igång mitt egenbygge av bakrund i frigolit. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Mycket av insirationen kommer från denna artikeln. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][COLOR=#810081]http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=283&Itemid=206[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Dock har jag några frågor som jag inte lyckas luska ut, trots många sökningar i diverse forum. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Så, ett batteri med frågor:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]1) Bakom bakgrunden skall jag ha ett utrymme som är cirka 7,5 cm och fylla upp det med [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]en bra laddning av diverse filtermatrial och 1-2 cirkpumpar. Själva bakgrunden kommer att [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]vara relativt tunn, som grund har jag en skiva som är 30mm tjock, och på den kommer jag [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]att bygga på med ytterligare lager av frigoit så att lokalt blir det uppemot 50-60mm tjockt. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Kommer en sådan tunn bakgrund ha en tillräklig stabilitet ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]2) Tanken är att kleta på husfix när hela formen är klar. På en bakgrund som är cirka 120x45cm, [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]med en massa gropar och skrevor, på ett ungefär hur mycket husfix kommer det att gå åt ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]3) Efter applicering av husfixen, skall eländet målas. Jag tänker mig som grund 1-2 olika nyanser[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]av grått, med svart i gropar/skrevor. Jag tror att akrylfärg blir bra, men hur mycket kommer det [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]ärr gå åt ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]4) Som eventuellt alternativ, kan man använda vilken färg som helst ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]5) När färgen är torkad, så är det dags för lacken. Tänker köra med Sadolins golvlack, vilken [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]jag har cirka 1 liter av hemma. Kommer det att räcka till 1-2 kanske 3 strykningar ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]6) vilken sorts kniv ger bäst och finaste snittytor på frigolit ? Morakniv ? Tapetkniv ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Många frågor.....finns det några svar ??[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] ..