Bakgrundsbygge

#1 - 26 januari 2010 18:55
ett gammalt projekt som man kanske skulle ta å göra klart

http://pici.se/gal/Ponta/DIY%20Frigolit%20bakgrund/
#2 - 26 januari 2010 22:03
Ser bra ut! förklara gärna hur du gjort allt :)
#3 - 29 januari 2010 23:07
nu har den iaf kommit in i lägenheten igen å fått lite annan grundfärg...
skall mörklägga kanterna och på med lite grönaktig färg med svamp, dock känner jag inte igen bakgrunden för fem öre och i vilken biotop dne skulle passa in :D Några förslag ?

http://pici.se/pictures/large/JAKCRQVjN.jpg

taskig bild dock
mvh
#4 - 29 januari 2010 23:11
zoomi skrev:
Ser bra ut! förklara gärna hur du gjort allt :)

I nuläget har jag inte gjort mer än att satt ihop frigoliskivor med silikon och karvat ut därifrån, sedan blandat cascol husfix med färgpigment och målat på :)
#5 - 30 januari 2010 19:05
Är den köpt sådan?
#6 - 31 januari 2010 13:17
pontulf skrev:
Är den köpt sådan?

nej sjutton det är jag som karvat ut, skulle aldrig betalat för en sån bakgrund ;)
#7 - 31 januari 2010 13:26
Jag är också sugen på att bygga egen bakgrund.. inte för att det kommer bli snyggt men jag tycker att sånt är skitkul så jag vill pröva.
Dock kommer jag vara otroligt petig med nyanser och färger men jag vet att det inte bara är att bösha på med vilken färg som helst, man måste väl ha nåt som INTE löser upp sej och som INTE avsöndrar en massa gifter.
Dessa färger har jag ingen koll på.

Vilka fler färger ska du använda?? och vad kosatade bygget?
Tycker att det ser skapligt ut. Och lite fler nyanser i grönt och brunt kan nog bli snyggt!!
#8 - 1 februari 2010 08:01
karrokaja skrev:
Jag är också sugen på att bygga egen bakgrund.. inte för att det kommer bli snyggt men jag tycker att sånt är skitkul så jag vill pröva.

Dock kommer jag vara otroligt petig med nyanser och färger men jag vet att det inte bara är att bösha på med vilken färg som helst, man måste väl ha nåt som INTE löser upp sej och som INTE avsöndrar en massa gifter.

Dessa färger har jag ingen koll på.

Vilka fler färger ska du använda?? och vad kosatade bygget?

Tycker att det ser skapligt ut. Och lite fler nyanser i grönt och brunt kan nog bli snyggt!!

Själv tycker ja d ser förjävligt ut :D
Allt som allt har d kostat ca 200kr å då va d färgen som kosta mest :D

Annons