Ballong molly

#1 - 5 juli 2008 14:08
Har fyra st ballong mollys 2 honor och 2 hanar.
Ena honan ligger gömd mycket.
Men när det är mat kommer hon framm
och äter och ser frisk och kry ut.
Kan det vara så att hon ska yngla av sig??:)

//Nattis
#2 - 5 juli 2008 15:12
Det kan det vara:).
De föder med ca en månads mellanrum och har hon inte fött tidigare hemma hos dig är det kanske antagligen dags nu. Se till att du isf har tätt planterat så några yngel hinner simma undan då Mollys är ganska duktiga på att äta sina yngel.
#3 - 5 juli 2008 15:14
Åh hoppas att det är yngel.
Har bara haft mollysarna i 2 veckor
Har aldrig gått yngel under mina 7 år med akvarium.
Håller tummarna, och får åka och köpa mer växter så
de kan gömma sig.:D
Tips på växter?
#4 - 5 juli 2008 15:18
Lätta växter som växer bra och som ynglen kan gömma sig i är tex Limnophila sessiflora, Hygrophila polysperma, och hittar du flytväxter modell större gillar ynglen att simma bland rötterna på dessa.
#5 - 5 juli 2008 15:26
java mossa oxå om inte ansjo nämde det på latinska
#6 - 5 juli 2008 15:55
har lite javamossa, får köpa lite mer,
sen får vi se vad zoot erbjuder :)
Förstog inte riktigt vad de var för växter som nämdes :)
#7 - 5 juli 2008 16:01
kopiera namnen på växterna och sök på dom i växt artbeskrivningen
#9 - 5 juli 2008 16:24
ansjo skrev:

Den som var lik cambomba(stavning)
gillar jag.
Får leta igenom alla zoo affärer häromkring :)
Jag ger inget tillskott till mina växter, borde jag göra de?
Nu har jag bara anubias och java mossa.
#10 - 5 juli 2008 16:33
Det kan vara svårt att se, Anubias växer jättesakta och Javamossans skott ser likadana ut som resten av plantan, bara att de är lite ljusare. Börjar väl mossan växa så gör den det med ganska bra fart, men det kan ta tid.
Limnophilan är som du skriver lik Cabomban, men är lättare att hålla fin och den är mer ljusgrön i färgen:).
#11 - 6 juli 2008 20:39
Angående cabomban. Jag hade den i mitt akvarium för ett tag sen men ganska fort så började den bli brun och gick lätt sönder. Efter ett tag så tog jag ur den för jag tyckte den bara skräppade när och såg ful ut. Skulle det kunna ha berot på att det var för lite ljus för den?
#12 - 7 juli 2008 19:17
gerard skrev:
Angående cabomban. Jag hade den i mitt akvarium för ett tag sen men ganska fort så började den bli brun och gick lätt sönder. Efter ett tag så tog jag ur den för jag tyckte den bara skräppade när och såg ful ut. Skulle det kunna ha berot på att det var för lite ljus för den?

Kan ha varit en anledning, näring kan ha varit en annan:).
Jag tror även att det är bäst att återgå till det ursprungliga ämnet innan tråden blir låst[B)].
#13 - 8 juli 2008 10:14
inga yngel har setts till, men jag hoppas fortfarande :)

Annons