Bänkfråga!!!

#1 - 25 februari 2007 18:12
Hej

Har köpt ett 375liters kar och då med bänk! Nu till min fråga är dom silvriga plaströren "bärande" eller skulle man lika gärna kunna ta bort dom!

http://www.pwss.se/product.php?productid=3741&cat=719&page=1

Anledningen att jag frågar är att ett av dom benen sitter lite löst på min bänk vore tacksam för seriösa svar!!

Mvh Micke
#2 - 25 februari 2007 18:32
ser ju ut att va ganska bärande ja,,,, tar du bort dem så har ju bara halva karet något att ligga mot, så de lär nog tippa utan dem...
#3 - 25 februari 2007 18:33
de verkar nog bäst å ha kvar dem som Pumba säger. Sen blir det snyggare med dem. så försök fixa till det så det lösa sitter åt hårdare. Sen kanske det blir bättre när du har tyngd i karet?
#4 - 25 februari 2007 18:41
saken är ju den att när jag köpte karet så var det fyllt med vatten och det var även grus i och då gick det att vrida på den ena "stången" men varför har man plast som bärande då det är ju inte speciellt hållbart!!!
#5 - 25 februari 2007 18:50
Heatseeker skrev:
saken är ju den att när jag köpte karet så var det fyllt med vatten och det var även grus i och då gick det att vrida på den ena "stången" men varför har man plast som bärande då det är ju inte speciellt hållbart!!!

Bror helt på vad de är för plast och utformningen på denna, att den gick att vrida på är en sak, kunde du plocka väck den med?
går den ta bort då är de inte specielt bra, går den bara vrida runt med våld så är den nog rätt bärande ska du se.
#6 - 25 februari 2007 18:55
Det gick att vrida utan problem inge vidare kraft behövdes så det är därför jag undrar!!!!
#7 - 25 februari 2007 20:01
Dom är bärande
Säker på att du monterat rätt?

Du har för hoppningsvis inte fyllt på me vatten o därför dom sitter en aning löst
#8 - 25 februari 2007 21:02
jag köpte begagnat och när jag kollade på det så var det ju igång dvs fyllt med grus och vatten och det gick lätt att snurra på det ena benet och det andra var inte speciellt svårt.. dom sitter ju skruvade men det borde ju trycka på benet när akvariet är fullt om dom var bärande!!
#9 - 25 februari 2007 21:07
Heatseeker skrev:
Hej

Har köpt ett 375liters kar och då med bänk! Nu till min fråga är dom silvriga plaströren "bärande" eller skulle man lika gärna kunna ta bort dom!

http://www.pwss.se/product.php?productid=3741&cat=719&page=1

Anledningen att jag frågar är att ett av dom benen sitter lite löst på min bänk vore tacksam för seriösa svar!!

Mvh Micke

ja de är bärande de håller upp de främre hörnen.
#10 - 25 februari 2007 21:11
okej då får jag fixa till detta får fundera ut nån bra lösning att få till det "lösa" benet
#11 - 7 mars 2007 00:27
nån lösning med benet ännu håll oss underrättade

Annons