Bara för sakens skull startade jag upp en fin liten 8086 som inte varit igång sedan -91, ska se om jag kan installera 3.11 på den och logga in i morgon..
Ja, jag gissar att jag få se mig besegrad i tävlingen "Äldsta Windowsburken som surfar Zoopet".
Jag hade ju faktiskt fult fungerande 2, 3, och 486:or (486:an gick som webserver så sent som för ett par tre fyra år sedan)
[quote=Anettejt]256MB! :eek:
Minns min första 386:a. Hade 16MB i den på dubbla pinnar, och det var mycket då!:D [/quote]
Ja, 256MB är mycket på även på en PII 333:a
Min "Bruksdator" som faktiskt bara är en 1.2GHz Laptop har BARA 128MB. Och iom att det ligger WIN-XP på den så är faktiskt 333'an piggare :D
Om någon undrar så är anledningen till dessa gamlaklenoders igångsättande lite ändrade familjeförhållanden. Av någon anledning ägde visst inte den som använder/kunde mest om datorer, något som var nyare än så. ;)
Någon som på rak arm vet om den senaste BIOS'en för INTEL AL440LX stödjer mer än 8GB hårdisk? kör version P09 av BIOS nu men finns upp till P14. Framgår dock inte om stöd för "stora" diskar finns, viklet nog betyder att det inte gör det