Finns det inga zoobutiker öht på södra ostkusten som har andra fiskar än typiska s.k. "sällskapsfiskar"?
Tycks som om de enda butiker med lite annorlunda urval finns åt Göteborgshållet, alltså på andra sidan Sverige.
perfetto skrev:Finns det inga zoobutiker öht på södra ostkusten som har andra fiskar än typiska s.k. "sällskapsfiskar"?
Tycks som om de enda butiker med lite annorlunda urval finns åt Göteborgshållet, alltså på andra sidan Sverige.
Kensa skrev:ooohhh nejdå,,,finns en del roliga butiker i skåne oxå....
sedan finns det väl en del privata odlare i både småland
och blekinge.
kolla på www.fiskformedlingen.se
.
.
perfetto skrev:- Tack för tipset, men det fanns inga odlare med rovfisk på sydostkusten där vad jag kunde se.
Channor verkar vara makalöst svåra att hitta här : (
Skånebutikerna ligger väl inte närmare än minst 20 mil härifrån, gissar jag?
Kensa skrev:närmaste i skåne i förhållande till kalmar är väl
stoby och k-stad.
kanske då 20-25 mil.
lägg på 10-15 mil så är du nera i mmö trakten.
fortfarande närmare än gtb......
stoby har iaf ett hyfsat bra rykte om sig gällande ciklider.
www.aleds.se har Channor hemma enligt deras hemsida.
de skickar med bussgods om det finns en linje
.
perfetto skrev:Som sagt...köra halva Sverige runt för att hämta fisk känns inte okey : )
Hursomhelst beställde jag nyss 6 st. Channa spec cf Bleheri av Åleds, som skickar med buss.
perfetto skrev:- Jajjamensan - kom förbi så får du med dig ett par kolsvarta Molly-yngel av bästa kvalitét ; )
ansjo skrev:Nu har det löst sig för dig, men varför inte beställa fisk i din lokala butik? Det kanske tar några dagar innan du får fisken, men så bråttom brukar det inte vara:).