Annaica skrev:har aldrig handlat från pwss, men jag gillar guldfisken.se riktigt bra :) Tycker de svarar snabbt på mail och leveranserna brukar också gå fort :)
MagicFingers skrev:uttala dig inte om ställen du inte handlat ifrån då.!
pwss är "bäst" när dom sköter sig (alltså när dom inte har för mkt att göra, eller kollar lager eller liknande) i sverige...
(men jag föredrar de tyska shopperna)
MagicFingers skrev:uttala dig inte om ställen du inte handlat ifrån då.!
pwss är "bäst" när dom sköter sig (alltså när dom inte har för mkt att göra, eller kollar lager eller liknande) i sverige...
(men jag föredrar de tyska shopperna)
brevid skrev:Jag gjorde en beställning från PWSS som jag betallade i förskott den 4/1 08.
Har inte fått det än efter 11dagar och det är dåligt tycker jag riktigt kasst.
Ok de kanske har nått problem med någon vara ,men då kan de höra avsig till mig...
Det tar inte längre tid att få hem grejer från tyskland när jag beställt där, bättre pris också...
SÅ DET BLIR TYSKLAND NÄSTA BESTÄLLNING...
Lutt skrev:PWSS har det bästa priset i Sverige men leveranstiderna är långa. Just nu väntar jag på min beställning som jag gjorde den 30/12 07, men va fan de är billigast:p.
Robin_Hedstrom skrev:Det är för att han inte lägger på något på sina priser - han tjänar alltså inget. Har ni som rekommenderar PWSS reklammerat något hos honom? DET är jag nyfiken på hur det funkar.
Är det Planteimporten du tänker på?3 guppy skrev:Pwss har bra sortiment men brukar tyvärr krångla en del.:(
Det finns en i Hoje Taastrup i danmark där jag köpt en amano via nätet.
det gick finfint.
PS: Kjaer du vet vad Taastrup butiken heter, men jag kommer inte ihåg.
Eurydike skrev:Va? Vad har du fått det ifrån? Vilken idiot tar på sig en massa jobb gratis ?
Jag har reklammerat funkade väl ok efter många om och men....Det tog ett halvår och hot om allmänna reklamationsnämnden, men sen löste det sig riktigt bra till slut.
Robin_Hedstrom skrev:Det är för att han inte lägger på något på sina priser - han tjänar alltså inget. Har ni som rekommenderar PWSS reklammerat något hos honom? DET är jag nyfiken på hur det funkar.
Tomas J skrev:Funkade ok, är det vad du tycker efter hot om ARN och 6 månader? Har ingen erfarenhet av PWSS, bara läst om dem och kikat på hemsidan. Det som slår mig är de vitt skilda ömdömena. Från uruselt till mycket nöjda. Det tyder på vissa problem att hålla en jämn och bra servicenivå.
Det är bra med konkurrens men som nämns i annan tråd om företagande inom akvariebranschen så är det inte alltid sunt med aktörer som till "vilket pris som helst" alltid är billiga. Det är svårt för andra som vill leva på sitt företagande att överleva. Men det är ju en fri marknad på gott och ont, men mest gott.
Men det kan ju vara värt att tänka på att man inte bara betalar för en vara utan också service och efterservice och hanteringen av garanti mm. Prislappen återspeglar ofta hur sådana ärrenden kan komma att hanteras.
brevid skrev:Jag gjorde en beställning från PWSS som jag betallade i förskott den 4/1 08.
Har inte fått det än efter 11dagar och det är dåligt tycker jag riktigt kasst.
Ok de kanske har nått problem med någon vara ,men då kan de höra avsig till mig...
Det tar inte längre tid att få hem grejer från tyskland när jag beställt där, bättre pris också...
SÅ DET BLIR TYSKLAND NÄSTA BESTÄLLNING...
brevid skrev:ok ,jag ´svarar på egen tråd.....
men men.
jag har meilat pwss och frågat vadför min beställning inte levererats...
inget svar på två dagar....
VARNING LITA INTE PÅ FIRMAN PWSS.
patdah skrev:Har du provat att ringa till dom? Kan det vara din e-postadress som är svartlistad hos telia kanske? Skicka ett sms där du snällt ber dom ringa till dig ifall du inte lyckas nå dom genom att ringa. Mail finns det som bekant INGEN kontroll på att det verkligen kommer fram och det är därför någonting man aldrig ska lita på... dina mail kanske inte ens kommer fram till pwss...
brevid skrev:ok ,jag ´svarar på egen tråd.....
men men.
jag har meilat pwss och frågat vadför min beställning inte levererats...
inget svar på två dagar....
VARNING LITA INTE PÅ FIRMAN PWSS.