Bauta-Ancistrus!

#1 - 11 september 2007 13:34
Jag fick tag i ett par Ancistrus idag och i denna djungel av olika Ancistrus skulle det vara kul att få reda på vad det kan vara för någon sort. Min misstanke lutar åt A. spec (L-110) http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=206 då hannen är 15 cm och honan bara något mindre.
Bilderna är lite dåliga och de är nyligen isläppta och rötterna har inte kommit i karet ännu.
#2 - 11 september 2007 13:35
Åååoooaahh! Vilka snygga bjässar!:)
#3 - 11 september 2007 13:38
Jepp, och de sitter på ett innerfilter Fluval 4+ så man kan jämföra storleken. Hannen är riktigt bastant och ca 4 cm över huvudet:p så den är nog lika tjockskallig som mig;).
#4 - 11 september 2007 13:42
ansjo skrev:
Jepp, och de sitter på ett innerfilter Fluval 4+ så man kan jämföra storleken. Hannen är riktigt bastant och ca 4 cm över huvudet:p så den är nog lika tjockskallig som mig;).

Njaä, säg inte det... Det finns ju en kille här i GBG som inte ens hittar zooaffärerna i sin egen stad efter 45 år[:o]
#5 - 11 september 2007 13:44
Den var liten :D
#6 - 11 september 2007 13:54
Vilket par!!!

Vart hitta du dom? Vad kosta dom? Vill oxå ha!!!
E ute efter ett vuxet par, e så trött på att vänta på att mina ska fatta tycke för varann & börja producera bebisar :(

Mvh Eva
Guest
#7 - 11 september 2007 16:53
Grattis!!
Jag hade köpt dem utan att tveka:). Alltid kul med udda stora L-malar.
Skulle nog säga L110 också, men som sagt Ancistrus arter är inte lätta att ID. Det är ju troligtvis det största släktet bland L-malar.

Sätt i några lekkrukor så de kan spawna hehe;)

Förresten vet du fångstplatsen?
#8 - 11 september 2007 18:07
på Hornnbach i malmö säljer de vuxna ancistrusar, de jag såg var MINST 10-12 cm, för 89 kr/st. är inte det rätt billigt?
#9 - 11 september 2007 20:45
Ansjo: Få dem att yngla lite så lovar jag dig att jag köper några :)
#10 - 11 september 2007 21:43
EvaPeva skrev:
Vilket par!!!

Vart hitta du dom? Vad kosta dom?

Mvh Eva
Jag köpte dem i en butik här i Varberg och de skulle ha 500:- för dem. Det var inget att tveka på;) och då jag bytte mot lite annat med så blev det inte riktigt det priset:D.

Lutt skrev:
Grattis!!

Jag hade köpt dem utan att tveka:). Alltid kul med udda stora L-malar.

Skulle nog säga L110 också, men som sagt Ancistrus arter är inte lätta att ID. Det är ju troligtvis det största släktet bland L-malar.

Sätt i några lekkrukor så de kan spawna hehe;)

Förresten vet du fångstplatsen?
Visst är det kul när man kommer in i en affär och får se fisk som man bara tänker: de ska jag ha!
Nej, fångstplatsen på dem vet jag inte, men de går nu i ett eget kar för att förhoppningsvis leka inom en snar framtid.

på Hornnbach i malmö säljer de vuxna ancistrusar, de jag såg var MINST 10-12 cm, för 89 kr/st. är inte det rätt billigt?

Det är ett bra pris, så bara köp;)!
Eprex skrev:
Ansjo: Få dem att yngla lite så lovar jag dig att jag köper några :)
De har redan lekt en gång i affären efter bara en kort tid där så mina förhoppningar är ganska stora...
#11 - 12 september 2007 14:44
rigtigt snygga man blir avensjuk
#12 - 12 september 2007 18:33
Det var riktigt fina malar du har fått tag på ansjo. Bara i med några grottor så fixar de resten. Mvh starman_

Annons