Becel

#1 - 15 november 2008 13:42
Vad gör dom inte för att ragga nya kunder:
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2444483
Men det där gränsar ju närmast till bedrägeri.
Någon som litar på Becel???
#2 - 15 november 2008 14:38
Jag som är relativt känslig mot mjölk är väldigt tacksam för Becel, eftersom det är det enda smöret hittills som jag inte får ont av.
#3 - 15 november 2008 17:28
Nej, det finns andra tester gjorda på Becel som gör att iallafall jag inte längre är intresserad av att nyttja det.
#4 - 17 november 2008 12:24
JojjeN skrev:
Jag som är relativt känslig mot mjölk är väldigt tacksam för Becel, eftersom det är det enda smöret hittills som jag inte får ont av.

Det finns ju flera helt mjölkfria alternativ, tex Milda mjölkfritt, Carlsahmn, för att nämna 2st.
#5 - 17 november 2008 12:27
heeke skrev:
Det finns ju flera helt mjölkfria alternativ, tex Milda mjölkfritt, Carlsahmn, för att nämna 2st.

Carlshamn har jag testat, vår stads stolthet tillsammans med Sweden Rock Festival. :) Dock tycker jag bättre om Becel.

Men tack för tipsen!
#6 - 17 november 2008 12:30
Smakmässigt så är ju Milda bäst av de mjölkfria enl. mig.
Personligen väljer jag Bregott, men den är ju inte mjölkfri tyvärr ;)
#7 - 17 november 2008 12:35
Jo, bregott åt jag förut, innan mjölk känsligheten slog till. Gott, men ändå inte lika gott och inte lika lätt att bre med som becel. ;)

Dock ska jag testa milda, kan vara värt att försöka.
#8 - 17 november 2008 14:50
Jag är laktosintolerant, men tål vanligt smör av nå´n anledning, kanske är det som jag har hört, att ju fetare en mjölkprodukt är, desto bättre tål man den om man är laktosintolerant.

Däremot så verkar jag inte tåla vanlig mjölk. Dricker därför Valios laktosfria, som faktiskt smakar som vanlig mjölk. När jag däremot har testat deras låglaktos har den inte varit lika god. För att inte tala om Arlas laktosfria, som smakar självdöd schimpans [:-124]

I övrigt kan man väl säga att det är onaturligt att dricka mjölk som vuxen, eftersom det är naturens barnmat. Nog inte så konstigt att många vuxna blir laktosintoleranta, och även andra vuxna djur (som enligt traditionen påstås älska mjölk), som katter, igelkottar, och så.
#9 - 17 november 2008 16:15
jag använder mildas mjölkfria och den är god och funkar bra, dricker inte mjölk längre då jag tycker att de laktosfria/låglaktosprodukterna smakar konstigt men det kanske är en vanesak.
#10 - 17 november 2008 20:12
EN konstig grej tycker jag är hur dom kan kalla mjölkfri mjölk för mjölk. Menar inte laktos fri, utan just mjölk fri.

Såg det någonstans, och tyckte det lät så dumt, mjölkfri mjölk. Massa havre och skit, smakade kattmat blandat med hö. :p
#11 - 17 november 2008 20:24
Micke_A skrev:
JFör att inte tala om Arlas laktosfria, som smakar självdöd schimpans [:-124]

Vilken målande beskrivning! ;)

Annons