Behöver fixa min ramp

#1 - 11 januari 2009 00:03
Jag har en 375 liters tank som jag tänkte börja nyttja till växtakvarium. Ovanpå ligger en ramp för 4 rör. Men sen nåt år tillbaka fungerar bara 3 rör.

Kommer det att räcka med 3 rör tror ni?

Vad felet består i vet jag ej. Men skruvar man i ett rör så går det sönder i samma sekund.
Törs man ge sig på att skruva lite i rampen och själv byta trasiga grejer. Eller borde man gå till en elektriker med det hela. Ett tag tänkte jag att man skulle kunnat utnyttjat det utrymmer för att montera in månljus, men om det krävs 4 rör för växterna får jag naturligtvis rätta mig efter det.

Alla tips mottages allra ödmjukast.

Thomas
#2 - 11 januari 2009 00:17
Ska du köra ett växtakvarium så tycker jag du ska satsa på bra ljus först och främst. Visst räcker 3 rör.. till mindre ljuskrävande växter. ;)
#3 - 11 januari 2009 19:22
I vilket fall som helst bör någon kunnig kolla på rampen så det inte händer en olycka, den är ju uppenbarligen inte hel.
#4 - 11 januari 2009 21:15
om du inte har lite mer än grundläggande elkunskaper bör du nog låta annan titta på den, med all säkerhet är en reaktor brunnen så den lär behöva bytas ut för jag antar att du redan testat att byta glimtändare om du har nån.
#5 - 11 januari 2009 21:36
Jag ska nog låta någon kolla det där lite närmare. Mina elkunskaper är inte de bästa. Sträcker sig ungefär till att jag kan byta batterierna i fjärrkontrollen till tv´n :)

Annons