Jag har ett akvarium på 350 liter och tre olika arter, men desto fler av varje art...
Inledningsvis hade jag föreslagit att du dubblerar neontetrorna, någon säger säkert att det blir för många i ett 125 litersakvarium, men jag tycker inte att det är någon risk, i naturen går dessa i så täta stim att det knappt finns plats för vatten mellan fiskarna.
Sedan nöjt dig med ett par fjärilsciklider, ok, kanske två par eller hane med tre honor. Samt kanske någon mindre mal, såsom ancistrus, av någon typ på botten.
Bättre med många av ett fåtal arter än tvärtom, få individer av många olika arter kallar vi för "fisksoppa".
Och som redan föreslagits, sprid ut arterna i olika vattenlager.
Ja... jag har ju då tre stora hantelciklider, hane och två honor, som leker hela tiden, sedan fanns det från början 20 kolombiatetror, dessa är nu många fler då dom ynglar av sig hela tiden, trots värmeböljan, eller kanske just därför. Sedan då min älsklingsfisk, siamensisk algätare, dom var rätt små när jag köpte dem, 4-5 cm, nu mellan 12 och 15 cm... Jag tror jag har åtta stycken, stimmar jättefint tillsammans. Och siamensisarna är väldigt bra algätare, äter nästan alla sorters alger, ja nästan... Stora etablerade penselalger ger de sig inte på, men innan de hunnit växta till sig beter dom av dem.
Jo jag har ett 125 litrersakvarium i gång också, hade där ett stim med kilfläcksrasbora, trevlig fisk! men dessa är nu rätt gamla och bäst före datum håller på att gå ut, inte så många kvar. Evakuerade några kolombiatetror dit, ja nu är det rätt väldigt många sådana i det akvariet också. Maken till lättlekt tetra finns nog inte...(?)
Finns det preventivmedel till tetror?:(