behöver hjälp!

#1 - 6 november 2014 07:03
[COLOR=#000000][FONT=arial]Jag har länge tänkt att köpa ett nytt akvaritum till mina guldfiskar. Jag undrar om det finns tillgängliga filter för små akvarium och bara ett par guldfiskar. Vart ska man leta isåfall? Akvariumet innehåller ca 20 liter, jag jobbar ofta hela helger eller veckor så vill försäkra mig att mina fiskar fortfarande mår bra när jag är borta och jobbar.[/FONT][/COLOR]
#2 - 6 november 2014 07:19
Jag rekommenderar ett sumpbygge på typ 200-300l.. Om 2 månader när guldfiskarna växt ur karet byter du helt sonika plats på sumpen och karet..
#3 - 6 november 2014 08:06
Atif skrev:
[COLOR=#000000][FONT=arial]Jag har länge tänkt att köpa ett nytt akvaritum till mina guldfiskar. Jag undrar om det finns tillgängliga filter för små akvarium och bara ett par guldfiskar. Vart ska man leta isåfall? Akvariumet innehåller ca 20 liter, jag jobbar ofta hela helger eller veckor så vill försäkra mig att mina fiskar fortfarande mår bra när jag är borta och jobbar.[/FONT][/COLOR]

Jag antar att du menar 200 liter.. Att ha Guldfiskar i ett 20 liter kommer inte funka speciellt länge, kanske om du köper yngel. Med de växer ganska fort..
#4 - 6 november 2014 08:16
Atif skrev:

vad menar du med små akvarium + ett Par guldfiskar? det går inte ihop dem är fiskar som blir stora o kräver stora akvarium (200 liter+++++) som dem skrev ovan jag hoppas du menar 200 liter och inte 20 liters akvarium för guldfiskar.. Eheim brukar ha bra filtrar.

Annons