, på detta forum så säger ni så olika, man ska använda detta men kan även använda detta. man blir för virrad vad man ska göra, så jag gick iaf till en zooaffärer och frågade om just antristus malar, den bästa maten man ge dom är Green Algae Wafers, det är som lagom stora fodertabletter som sjunker ner till botten, som bara just fiskar som gnager på sin mat,, det innehåller allt som en mal behöver. bara grönsaker och sånt till lördagar, eller ja en gång per vecka då de ska festa. De mår bäst av fodertabletterna.
Att folk säger så olika är väl för att man kan göra på olika sätt och det fungerar. ;)
Jag tycker inte det är någon nackdel att ge alg-/fodertabletter, men vill själv inte lägga ut massa pengar på tabletter när jag klarar mig lika bra utan. (Detta gäller ju just ancistrus, vissa andra malar kanske inte är lika mycket allätare som jag upplever att ancistrus är...) Men som sagt, tabletterna är säkert jättebra att mata med.
Sen är det klart att zooaffären säger att du ska ha tabletterna, de vill ju sälja :)... Frågar jag i min zooaffär så säger det att man ska mata med räkmix, så även zooaffärerna ger olika svar.