Ja rubriken är kanske lite tillspetsad men jag har konstaterat att om man lägger in en ny artikel här på Zoopet (oavsett om det är en goldartikle eller inte) så uppmärksammas det överhuvudtaget inte.
Ta Aquarama-artiklarna som tog mig drygt 20 timmar att sammanställa och som nästan ingen tittar på. Jag startade två trådar i forumet om detta och TOTALT så har bara två personer kommenterat artiklarna.
Om man istället startar en tråd om ett spel med en tokig groda eller en tråd om kattungar så engagerar sig mängder med pesroner. Jag har absolut inget emot den typen av inlägg i forumet - tvärtom så tycker jag att trådar som dessa är en viktig del för att ett forum skall bli levande.
Vad jag istället undrar över det nästintill totala ointresset för artiklen som jag nämner ovan och även för andra artiklar som vi lagt in på Zoopet.
Kanske är vi inne på fel väg på Zoopet om man nu skall se det lite ur krasst kommersiell synpunkt - vi kanske istället för att jobba med att förbättra det akvaristiska innehållet på Zoopet istället skall satsa på mer spel och lekar om vi skall få fler att bli goldisar. Jag vet inte, men efterlyser synpunkter.
Problemet med om vi istället skall gå "spel/lek" vägen är att jag själv personligen är totalt ointresserad av sånt och därför inte kan bidra med att utveckla Zoopet i den riktningen.
Inte heller är det direkt Christians starka sida så om Zoopet skall utvecklas åt det hållet så behöver vi hjälp.