Bekämpa alger på kemisk väg! Film och bilder!

#1 - 6 november 2012 18:34
Tänkte bjuda på en liten "artikel" jag gjorde när jag tröttna på att inget funka :)
LÄS ARTIKEL HÄR
Trevlig läsning!
#2 - 8 november 2012 11:34
Det var intressant att se. Öste du i något vattenberedningsmedel när du stoppade i växterna igen?
#3 - 8 november 2012 11:59
Interesting. Jag fick en liten invasion av skägg/tofs när jag körde mäsk-co2 och instabilt co2. Men nu har jag trycksatt men sålänge jag inte rensar ut det som finns ordentligt så kommer jag nog inte få bort algerna helt. Kanske skulle prva detta.

var köper man klorin?
#4 - 8 november 2012 12:31
Sv: Bekämpa alger på kemisk väg! Film och bilder!

Klorin hittar du i varje matvarubutik vid rengöringsmedlen.
#5 - 8 november 2012 12:35
Det där kanske man skulle prova, har både skägg, tofs och håralger i mina kar
#6 - 8 november 2012 12:42
Härligt. Jag har fått en del på anubias och det är ju växter som inte är nergrävda i sanden så de är ju väldigt lätta att plocka upp utan att helvetet bryter loss i karet. Får nog pröva. :) För nu när jag har stabilt co2 äre nog bara få bort skiten så håller det sig nog borta.
#7 - 8 november 2012 18:42
jag har inte haft nått problem med detta sen badet :) Jag sköljde bara växterna å la dom i blöt i badkaret över natten. sen körde jag bara ner dom i karet igen :)
#8 - 8 november 2012 19:23
jag har inte haft nått problem med detta sen badet :) Jag sköljde bara växterna å la dom i blöt i badkaret över natten. sen körde jag bara ner dom i karet igen :)

Hur länge sedan var detta? Finns säkerligen datum på din blogg, men tänkte även fråga om du ser någon recovery och tillväxt därav post här ;)
#9 - 9 november 2012 18:19
ApeviaX skrev:
Hur länge sedan var detta? Finns säkerligen datum på din blogg, men tänkte även fråga om du ser någon recovery och tillväxt därav post här ;)

Jora d e 12 dagar mellanrum från "doppet" till inlägget här :) Alla växter växer på som vanligt igen :)
#10 - 9 november 2012 19:10
Bekämpa alger på kemisk väg! Film och bilder!

Nice :)

Annons