belysning

#1 - 6 maj 2004 16:01
tjena tjena
en liten fråga om en liten guldfisk skål: finns det någon speciell spotlight belysning till sådana? har sett skålar med ett fult plastlock över med lysarmatur i, men det är inget jag vill ha...
finns det nått annat??
#2 - 6 maj 2004 16:21
Stigan; Att överhuvudtaget äga en guldfiskskål tycker jag är hemskt.
Kanske okej om man använder det som yngelkar, men då ska det vara ett stort.

Det finns säkert snygg belysning till, fast det är ovanligt.
Bättre att köpa separat i möbelaffär eller något.
#3 - 6 maj 2004 18:51
Det finns speciella lampor för guldfiskskål.
Man ställer skålen på en platta. Denna platta utgör också fot för lampan.
Sedan är det nästan som ett rör som sträcker sig från foten upp en bit för att sedan böja sin 90 grader och sluta över skålens öppning. Skall försöka komma ihåg denna tråd om jag ser en sådan lampa på nätet någonstans.
#4 - 6 maj 2004 18:57
http://www.zoozity.dk/templates/product.asp?product=5701883014683
#5 - 6 maj 2004 19:00
Jag såg just en sådan lampa idag, kan inte med säkerhet säga om det var i Boa's zoo eller alba zoo, men jag skulle gissa på boa's, det är en så konstig och plottrig affär att det inte skulle förvåna mig... det är längst in i högra delen (den med fiskar och hund/katt shampoo och öronrens...) och sen är det på högra sidan (mot gatan alltså) på väggen som ligger parallelt med kassan... men som sagt, gundfiskskål ska man inte ha till något annat än yngel eller eventuellt som lekkar till riktigt små fiskar (typ neontetror)
#6 - 6 maj 2004 19:05
Kardinalfisk kan man ha i guldfiskskål.
Och man kan ha slöjstjärt i guldfiskskål! [:-38] Jo! Det kan man visst, det har jag sett en massa exempel på..... [:D]
#7 - 6 maj 2004 21:35
En kampfisk borde väl gå att hålla i den också.

Annons